.



Förbannad

Visst brukar inte jag uttrycka mitt missnöje såhär öppet?
Men just för tillfället finns det ingen hejd på hur jag känner.


Att vara vänner..
Betyder INTE att man går bakom ryggen på varandra.
Betyder INTE att man ljuger öppet och rent
Betyder INTE att man säger vad som helst för att rädda sig själv
Betyder INTE att man hånar den andres känslor
Betyder INTE att man inte har någon som helst respekt för den andre


Riktiga vänner..
Står upp för varandra trots den andre tar dåliga beslut
Respekterar den andres känslor och behov
Kan säga vad som tynger hjärtat, trots att det kan göra den andre arg
Kan säga obehagliga sanningar och veta att man blir förlåten
Vet att den andre Alltid kommer att finnas i vått och torrt


Jag har en otroligt bra vän..
Vi blir arga på varandra titt som tätt, men det går över efter en halv dag
Vi gör båda dumma saker som vi senare kan skratta åt tillsammans
Vi kan berätta våra jobbigaste spöken och inte behöva känna oss generade


När någon är elak eller helt enkelt respektlös mot min vän blir jag helt
vansinnig och det är vad som händer i min kropp just nu. Det här med
att bli sårad själv är en sak.. När någon gör samma sak mot en vän, då
brinner det ut totalt. Näe, det finns nog inte ens ord att säga till denna
människa som orsakar mitt agg heller. Aldrig mött på en sådan person.
Har ingen lust att hänga ut folk heller, för vem vet vad denna kvinna
varit med om i livet? Måste vara en hel del i alla fall, för annars är det
omöjligt att vara en sådan idiot.



Sådär ja, den här vedhögen är nog mindre uppenbar....
En mysig filt, en go film och en brasa på det här så!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0