.



wääähmublans




Igår när jag la mig så var inte kroppen riktigt på min sida. Somnade dock vid 12, men klockan 1 vaknade jag med den värsta smärtan i bröstet.. Ilade överallt och jag blev skiträdd att det var något med hjärtat. Försökte med allt för att må bättre, men till slut var jag tvungen att ringa ambulansen. Kunde inte köra själv, och ville inte ringa och väcka någen heller.

Kom till Bollnäs vid 2-tiden, och låg med den värsta ångesten tills klockan var runt halv 8. Vid den tiden hade jag fått legat utan smärtstillande hela tiden. Ja, vad ska man säga om Bollnäs sjukhus? Det är ju pinsamt. Otrevliga, okunniga och ingen som helst medkänsla. Läkaren som kollade mig verkade inte kunna sin sak, eftersom både mamma & svärmor förstod DIREKT vad det var för fel.

Snälla Nathalie kom och hämtade mig i Bollnäs,
tack igen vännen!
Kl 14 fick jag komma till en läkare på Linden och han var lika förvånad som oss att ingen hade märkt av det som var så uppenbart. Han var 99% säker på att jag fått en gallstensattack. Han bara kände på magen och sen förstod han. Tänk om inte mamma hade förstått vad det var då? Då hade jag legat här nu och plågats i flera dagar eller veckor till och med. Underbara Linden säger jag bara.

Nu efter ett par timmar och med bra medicin i kroppen så mår jag mycket bättre. Smärtan är inte borta men det är som en fis i rymden mot för i natt. Så här framöver blir det en helvändning i både kost & så vidare för min del. Gissa vad jag inte får äta? Chips..... Godaste jag vet. Men då är jag så illa tvungen att bli av med de extra kilona. Tråkigare är att jag inte får äta hårt stekt, panerat, strips och så vidare. Men det är som det är.

Men man ska vara glad att det inte vad hjärtat. Bägaren halv full



Kommentarer
Postat av: Millan

Mamma ringde och berättade om dina symtom och då sa jag också: Var det inte ett gallstensanfall då?....som sagt, helt otroligt att de inte kunde komma på det i Bollnäs och ännu värre att du inte fick smärtstillande.



Min syster brukade ha fruktansvärda gallstensanfall under flera år men n.är hon övergick till en LCHF-diet med EXTREMT mkt fett (mer än i alla recept du hittar, typ grädde OCH smör i te osv) försvann de helt. Hon har nu varit helt symtomfri i över ett år och har gått ner 25 kg på kuppen. Lycka till och krya på dig. Kram// Millan

2011-05-25 @ 21:56:28
URL: http://segeraker.blogspot.com
Postat av: Jessica

Ja sjukvården i Bollnäs är ett skämt. Jag fick knappt veta va det va för fel på mig när jag åkte in på akuten med magsmärtor. Hon gissade !



Krya på dig bruden!

2011-05-26 @ 08:49:23
URL: http://belivehopelove.devote.se
Postat av: Dijana

Men ajajajdå! :/ Ta hand om dig nu!

2011-05-26 @ 10:39:59
URL: http://dijanahusamovic.blogspot.com
Postat av: Matta

Men gud Bralla!! Uscha vad läskigt, ta hand om dig nu! pusss

2011-05-26 @ 21:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0