.


Full fart


Ja, dessa två dagar har det varit full fart på framförallt telefonen.
Att jag inte har någon respekt alls för arbetsförmedlingen vet ni nog redan, och denna gång är inget undantag. Det skulle bli plugg efter sommaren, men det blev inget. Då tyckte jag att de kunde hjälpa till inför sommaren i alla fall. Men nej. Så nu har jag fått ringa fram och tillbaka och fixat det som de skulle göra. Nu ser det dock ut att ha löst sig. Men det är ju otroligt.. Om man inte söker jobb så klagar de, vilket inte är så konstigt. Men när man verkligen ligger i och verkligen söker, då ska det vara krångel? Jag förstår inte..

Nu ser det i alla fall ut att kunna lösa sig tills efter sommaren, vilket är skönt. Jag måste verkligen jobba ihop lite ifall jag inte hittat något jobb till efter sommaren också. Nu i sommar blir det nog inte så mycket sola med andra ord. Men vad gör det när man kan åka och fika utan att få pengaångest?

Idag har jag som sagt sökt jobb, vilket kan ha gått ganska bra. Jag får veta mer om det redan imorgon. TUMMAR! :) Nu ligger Mollie och vilar lite, och vi väntar väl mest på att pappan ska komma hem. Då ska han göra sin goda korv-gryta. Efter blir det lekdags med Mollan & ikväll Desperate på tv. Till det ska vi äta mackor med skagen+räkor som har blivit lite av en tradition på tisdagar.

Gryt-mannen




Kommentarer
Postat av: Farmor

Hmm, var det Skagen jag missade då.... :(

2011-05-18 @ 00:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0