.


Flyg vilda fågel


Flyg vilda fågel, flyg du som kan
hade jag dina vingar då flög jag min väg och försvann
för en tid, för att besinna
besinna vad jag i mitt hjärta vill
men jag har ingen vildfågels vingar
så jag står, där jag står, jag står still


-  Lisa Ekdahl


Igår hittade jag en fågelbur i målat trä som jag blev lite kär i. Stod undangömd i ett hörn på en loppis, och jag högg den snabbt. På samma ställe köpte jag ytterligare 2 stycken dekorationsfåglar samt en gullig fjäril som jag satte på buren. När vi senare handlade på Kvantum så blev jag sur eftersom varken dom eller Coop hade någon bra blomma som passade in. Men jag köpte en i alla fall och det får duga så länge..

Idag kommer mamma ut, men mer än så blir det nog inte. Möjligtvis åker vi på loppis och hälsar på Susanne som har börjat arbetsträna där. Är inte riktigt väder för att hitta på något annat heller direkt. Sen ska jag försöka att spara in lite på pengar, för jag har en sambo som fått för sig att köpa en ny tv.. Jaja, en större tv gör väl inget för mig heller, men hade hellre köpt blommor och målarfärg :) Men det blir min tur till vår/sommaren då allt ska målas och fixas i trädgården. Längtar längtar längtar.


La även in en ljusslinga
som lyste fint igårkväll.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0