.


Taggad


Jag blir taggad på mycket nu när solen tittar fram på dagarna. Projekt som kommer till vår/sommar som jag längtat så mycket efter. Fixa ordning på lekstugan, hjälpa till med gula huset & fota en massa. Allt det roliga kommer med sommaren. Och eftersom jag har kvar på min föräldraledighet så är det underbart att få denna första riktiga sommar med Mollan. Men ett slags extrajobb hade inte gjort något :) Får se hur det blir med den saken, men vet ni något så var inte rädda att hojta till.

Just nu sitter jag i soffan och tar det lugnt efter att Mollan lagt sig för powernap. Före det så fick jag torka bajs från golvet efter en liten olycka med Mollies rännskita som hon fortfarande har. Så dagarna här består mest av tvätta och byta kläder/sängkläder. Mindre intressant kanske. Men fortfarande inte så jobbigt så länge solen skiner utanför. Skulle behöva ringa arbetsförmedlingen och så, men jag drar mig lite.. Det är så drygt med alla dessa papper och allt vuxendagis.


Efter några timmar :


Strax efter föregående skrivande så sökte jag ett jobb i Bollnäs. Fick komma på intervju direkt så pappa kom hit och satt barnvakt medan jag åkte. Fick i alla fall jobbet om jag ville, men jag vet inte om det är värt det. Dålig lön och pendla till Bollnäs. Får fundera lite på det där.. Hann också in på "Gammalt & Nytt" innan jag åkte hem. Slösade på tok för mycket pengar där som vanligt, så nu har jag lite ångest. Men jag gjorde ett fynd i alla fall när jag hittade en fågelbur i trä som jag nu ska ha i någon slags blomma/blommor i. Det kommer nog att bli fint. Ska försöka få Fredrik att köpa någon fin på Kvantum senare idag. Det tror jag inte på dock :)


På tal om blommor.
Farmors försenade present
som jag fixade igår.

Staket, blomma & sten : Blåklinten
Småsten i färg : Dollar 10:-
Potta : Mias loppis
Skylt & snöre : Presentboden




Igår förklarade farmor vad stolen jag fyndade
på loppis hade för funktion. Vips så blev det en
stol OCH ett bord. Lämpligt



Dessa hittade jag på kameran
när jag kom hem, haha










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0