.



Trollet

Nu är det bara 1 vecka kvar innan vårat lilla troll ska fira sin allra första födelsedag. Egentligen blir det ju fira dagen innan också med vänner. Eftersom det är så många som vill fira så skulle det bli omöjligt att ha allt på en och samma dag. Så på lördagen blir det vänner till mig & Fredrik (samt Mollies små vänner) & dagen efter för familjen.

Men är det inte bara jättekonstigt att det redan gått ett helt år? Jag förstår verkligen de äldre nu när de nöp en i kinden och sa att tiden "baaaara flyyger iväg". Tyckte att det var nyss som jag satt och rullade tummarna och längtade på att hon skulle ploppa ur någon gång. När hon dampade där inne i magen så att hela jag ruskades om. Och lika galen är hon fortfarande :) Nu har hon tre gaddar och kan säga 3 ord ordentligt. En riktig buse är vad hon är, och jag hoppas att det fortsätter så. 



Näe fy vad klockan är mycket nu. Har suttit och kollat runt på nätet medan en film gått i bakrunden. Ikväll är jag själv framför tvn då Fredde är på spel-kväll. Han kommer väl hem om någon timme och ser så där otroligt löjlig ut som han alltid gör efter ett stort intag av alkohol. Ett för stort intag av alkohol blev det för mig igår. Blev en impuls-utgång efter att ha sett Nathalie taggad. Åkte in med Elin till Bröst &  mötte sen upp Nathalie på muskan. Det var mycket folk och det påminnde mycket om den gamla muskan-tiden. Ganska roligt hade jag på krogen, vilket var ett bra tag sen. Men som sagt så blev det för mycket alkohol både för mig & Sandra. Haha... Bröst... Jag bryter ihop. 

Men trots att jag sov i soffan med en skurhink under mig så pallrade jag mig upp vid 11-tiden imorse och började plantera om blommor för fulla muggar. Köpte en massa skojsiga prylar i Bollnäs i fredags som jag var så sugen att få ordning på. Nu äntligen har jag det fint i Alla fönster i vardagsrummet. Nästa projekt blir fönstret i köket. Där är det gräsligt fult.. Kan inte riktigt komma på hur jag ska ha det heller. Får sitta och surfa runt lite och få inspiration först. Men nu skulle det inte vara helt fel med sommar och få gräva lite i mina oupptäckta rabatter :) Får se vad Böna har satt för fina perenner. 


Mitt lilla pyssel för dagen.
Ska jag skriva var allt kommer från? Varför inte..


Blommor: gamla som var för små för att stå separerade
Plåt/Zink-tunna : Alberts & Herbert 69:- 
Gråsten :  A&H 10:-/påse * 2
Bollen: Blåklinten i fyndhörnan 20:-
Staketet: Blåklinten 29:- ?
Plåt/Zink-kannan: Blåklinten 35:-
Pippin: Gammalt & Nytt i Bollnäs 20:-




Blomman till vänster fick jag av mamma på
min namnsdag den 17 Februari. Blåklinten 190:-

Lampan är köpt på Majas i Mo för 69:-. Foten dock ommålad i silver

Äpplena är köpta på Blåklinten för 69:- resp 39:-



Hittade en rolig pinne nere i källaren efter Böna.
I brist på fantasi så fick några små hjärtan förgylla
 tills jag hittar på något bättre.



Ramen köptes också på A&H i Bollnäs, 69:-
Bilden är från i sommras nere vid skäret.




God Natt sänger Stinky

En extra hälsning till Sandra som var så snäll och köpte den här klockrena "Stinky"-pyamasen till Mollan. Underbart att snart kunna rota fram de gamla Mumin-filmerna. Kan hända att jag tycker att de är snäppet roligare än vad hon tycker.




Passande :)



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0