.



Vad gör DU här?

Säger bloggen till mig, när jag för första gången på en evighet loggar in och kikar. Vet inte riktigt vad jag har för ursäkt heller. Haft långa dagar med plugg, varvat med att ta hand om Mollie på det absolut bästa viset när hon är hos mig.


Så vad händer här i livet för Alexandra?
Har som sagt haft 3 intensiva utbildningsveckor för det kommande jobbet som jag fått. (paus för lättnadens suck) Så i början av Januari kommer jag befinna mig ute på Pensionsmyndigheten med ett gäng sköna individer. Absolut ett toppenställe!

Annars knatar det på. Varannan vecka är Mollie hos mig vi har det mysigt. De veckorna hon inte är här så försöker jag underhålla mig till max för att inte bli allt för ledsen. Det är såklart supersvårt att vara utan sitt barn sådär, men det är vad hon mår bäst av, så jag tänker inte klaga mer än såhär.

Kärlek då?
Nja, jag har väl försökt.. Men för min del är det för snabbt. Har för första gången i mitt liv kännt att det är riktigt skönt att vara ensam, och då vill jag kunna ta vara på det. Ibland när ensamheten tar överhand kan det vara en bättre idé att ringa en bra vän som kan komma för en fika eller dylikt. Sen när personen i fråga åter har åkt hem så känns det inte lika farligt igen. Kör på den tills kärleken slår en på käften på riktigt :)


Vet inte riktigt mer vad jag ska skriva om. Det har väl hänt 1000 saker, men det känns som en evighet sen så det får vara bra såhär. Sen orkar ni nog inte läsa mer än såhär. Kan väl slutligen berätta att jag nu i Dec kommer vara hemma för det mesta. Trist att inte jobbet började på en gång efter utbildningen, men det är som det är. Är uttråkad som ett as här på kvällarna så om ni känner för en kopp och kaka så var inte blyga att bjuda in er själva. Spenderar bra mycket hellre kvällarna med att prata än att se på dumburken.


Har fortfarande inte lagt ut några bilder på
det nya hemmet. Anledningen är att det inte
har sett riktigt klokt ut här.. Det går segt att
fixa det som jag vill ha det. Men några kan jag
allt bjuda på bara för att fylla ut med lite bilder :)


Ett mörkt, men mysigt köksfönster.
Hyllan är loppisfynd, och som jag älskar



Här har det bara ställts saker utan planering,
men tycker det ser OK ut så länge



Ett av vardagsrummets två fönster



Stjärnan passade inte alls i fönstret, så
den fick sitta ovanför Mollies dörr. Brevid
sitter det lite dekoration. Frågan är vad jag
ska ha där under. Något förslag?



Det kanske bara är jag som sätter upp gamla
fågelholkar & pinnar överallt ? :)



Nu har den bytt årstid igen.
Vitmålade kottar, glittriga äpplen & änglavingar



Emil, om du läser detta så är den
här bilden till dig. haha



Som ni ser ; det står fortfarande tavlor och gamla fönster
på mitt golv, men det går sakta men säkert framåt





Nu ska jag försöka vara lite mer aktiv här igen :)
God natt mina nära & kära


Kommentarer
Postat av: Löfman

Men grenen i taket då?

2011-12-06 @ 23:34:20
Postat av: Anonym

Blev så jäkla dåligt med ljus + att jag vill få upp slinga där innan :)

2011-12-06 @ 23:44:19
Postat av: Löfman

Haha, skulle nästan vilja se dig klättra upp och sätta dig slingan xD Kan nog komma att bli skapligt underhållande :D

2011-12-07 @ 06:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0