.



Praktik

Ja, eller vad det nu ska kallas.
Praktik, som jag nu kallar det, börjades igår på hemtjänsten via Linden. Jag kommer att vara med ordinarie personal för att se om detta är någonting som jag kan tänkas hålla på med. Om jag efter sommaren känner att jag vill fortsätta så kommer själva utbildningen att fortsätta till hösten. Eftersom vi är den första kullen i detta projekt som CFL & arbetsförmedlingen har satt ihop så är det mycket som fortfarande är oklart. Om det inte är tillräckligt många som vill fortsätta så finns risken att det inte blir något.. Vilket vore synd. Men vi får väl se..

Hur som haver så har jag nu gått måndag & tisdag. Första dagen kände jag mig bara i vägen och var helt lost, men idag var det mycket bättre. Känns som att det går lättare att ta för sig nu. Är fortfarande helt tom i skallen efter att fått så många nya intryck och lärdomar. Förstår hur Mollie kände sig efter första tiden på dagis :)

Hoppas nu att det fortsätter i samma stil och att jag blir varm i kläderna. Visst skulle jag kunna åka själv till pensionärerna redan nu, men det känns tryggt att få titta på de lite mer krävande delarna först ett tag. Har dock redan satt upp mig som intresserad för helgjobb. Mest för att dra in lite extra stålar :)

Så nu om veckorna kommer det antagligen inte bli så mycket av bloggen. Helt slut efter en dag, och då ska det ätas, städas & läggas ungar. Har för den delen inte några kort att lägga ut från veckorna, och inlägg utan dem blir lite trist. Roligare att titta på bilder än att läsa.. Nu ska jag krypa ned i soffan och kika på veckans avsnitt av Desperate. Natti


Mollie fick påskägg av mamma & Tony



Kul var det! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0