.


Beskärning

Idag har jag & Mollie varit ute hela dagen. Det låg regn i luften och var lite småkyligt, men det fungerade ändå. Det är underbart att det nu är skapligt torrt på marken, därför kan Mollie nu sitta och leka på backen. Hon söv ute också, och jag satt på baksidan och planerade inför flytten av lekstugan. Nu har jag bestämt var den ska stå, och det blir nog skitbra.

Mamma kom ut och hälsade på, och efter någon timme kom pappa hit. Han käkade lite korvgryta med oss och sen fick jag hjälpa mig lite på gården. Det finns så mycket som jag är osäker på nu när jag fått en stor städgård med en massa nya växter och träd. Idag fick jag en liten lektion hur man beskär äppelträd. Klippte av en hel del, men ändå är det miljoner genar och kvistar som ska tas av. Så han & jag ska ta en heldag för att trimma ned dem här någon dag. Men först ska det rensas upp bland de döda blommorna för att de nya ska kunna komma upp. Här och var ser man de fina nya knopparna. Älskar våren!

Mollan älskade att åka skottkärra





Det syns så tydligt var det brunnit &
var de nyaste teglet sitter.




Imorgon ska Mollie på dagis, och efter ska jag till Bergvik på Linden för att träffa & prata om en eventuellt praktik. Som det känns nu så kan jag inget annat än att verkligen hoppas att jag även kommer att få lite betalt jobb i sommar. Kan behövas efter alla planer vi har :) men först ska jag väl hoppas att jag får praktik. Får se hur det går.. Lite nervös är jag allt.


Gungade i lekparken





Nathalie & Tusse kom och hälsade på



Puss på Tusse



Jagade honom genom hela parken





Kommentarer
Postat av: F

Härlig tid!

Men var försiktig med träden - det är nu saven stiger så det är sämsta tiden att beskära. Man ska beskära i juli-augusti-september JAS för då är det minst risk för skada.

Ta bara lite nu.

2011-04-12 @ 00:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0