.


Blåsiga vår


Idag har det varit en blåsig dag. Tur att bilen fanns till hands så jag slapp gå med Mollie i vagnen imorse. Runt 12-snåret trotsade jag och pappa vädret och tog oss en liten tripp till Åsbacka Trädgård i Sandarne. Det är så underbart att se alla blommorna som sakta kommer ut.

Vi spenderade väl ca 1 timme där inne, och jag kom hem med 3 st pelargoner, 4 penseer, en murgröna & en påse jord. Men skulle antagligen kunna göra av med en massa mer pengar om det fanns tillgängligt :)




Pappa luktar på en citrus-pelargon



När Fredde kom hem från jobbet så åt vi hos svärföräldrarna, och kollade genom deras källare som håller på att gallras ut på 25 års samlande. Fick en massa krukor, en gammal docksäng, en gunghäst & en hylla. Hyllan skulle egentligen ner i källaren, men nu råkade det vara så att den passade perfekt uppe i uterummet :) Resten av kvällen så har jag väl mest fixat lite ute, och nu är det bloggen som gäller en stund innan jag ska kasta mig i säng för lite läsning. Fått låna en kul pyssel-bok av pappa som jag ska lusa genom :)


Medan Mollan sov idag gick jag ned och hittade denna
gamla fågelholk. Dammade av den, målade vitt inne &
med ett ljus så blev den åter brukbar. Nu står den på altanen.



Såhär får det se ut så länge iaf



Dessa följde med huset.
Böna hade som hobby att göra lampskärmar, och
de här är två stycken som inte var färdiga. Jag tycker
 att de är superfina. Ska sätta i någon slags botten sen.





God Natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0