.



Torsdag


Igår hade vi inget internet men idag kom det med posten så jag landade bara en dag efter. Gårdagen spenderades i alla fall med att mamma & Säris kom ut. Sara skulle plocka av våra svartvinbär & mamma tvingade jag ut eftersom jag var tvungen att få håret mitt färgat. De var väl här i ett par timmar.


Tjing Tjong!





Mollie hängde på mormor
under tiden






Efter Fredrik kom hem tjatade jag mig till att ringa på en skänk som jag hittat på Blocket. Det slutade att vi lämnade Mollie hos farmor/farfar & begav oss ut till skärgården. Mitt ute i ingenstans låg ett av de absolut vräkigaste hus jag någonsin sett. Jag kunde självklart inte hålla mig för att fråga, och fick reda på att det var tjejen i huset som ritat det & att det var nybyggt. Såg ut som ett riktigt amerikanskt hus. Läckert i alla fall.

Men tillbaka till min skänk. Jag är överlycklig över den! :)
Det passade så jäkla bara i sovrummet under tvn & den gjorde hela rummet mycket finare. Fick också vet att den kommer från kvinnans (ca 35år) hade ärvt den efter sin gammelmorfar. Då stod den i en riktigt gammal gård i Rengsjö. Lite roligt att veta sådant också.






Det gamla trä-ankaret hittade jag idag
på Mias loppis. 1891 inristat + initialer.
Tyckte det passade perfekt till skänken




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0