.



Snö


Längtar så otroligt mycket till jul nu. Och att det ligger ett fina täcke av snö på marken nu tillför ännu med längtan. Just nu önskar jag bara att det ska bli halvtid på jobbet så att jag kan vara hemma lite mer med Mollie. Igår ringde de nämligen från dagiset här i Marma och sa att hon kommit in :) Perfekt med gångavstånd dit.

Har varit rätt lugnt att lämna av henne hos mamma de här 6 veckorna, men efter att ha varit hemma i 2 dagar här så känns det verkligen vad mycket man saknat henne. Har bara träffat henne i någon timme/dag här och det är inte alls kul. Halvtid kommer nog passa oss perfekt!

Som sagt så är det här andra dagen jag och Mollie är hemma. Igår var vi båda slitna, och idag är mamma det så vi fick vara hemma. Kanske inte den bästa tiden, med tanke på att den nya kursen startade i måndags. Kommer antagligen bli ett skit nu när jag kommer tillbaka. Men det har varit oändligt skönt att få vara hemma.

Idag är det en massa snö, så jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på. Mollie har önskat sig en pulka i julklapp, men det hade varit bästa att ha den nu. Kanske man skulle ha åkt i på Barnens Hus och köpt en? Mollie vaknade precis nu och vi ska först och främst vänta på Fredrik som kommer hem på lunch om en timme.

-

Skrevs igår men det hanns inget längre


Kommentarer
Postat av: Farmor

Äntligen ett livstecken! Kul att allt funkar. Men jag gillar inte snön, fick nog av det förra vintern. Jag har nu köpt tapeter till sovrummet. Undrar när man får tid med det där...Snart blir det katthus i Östanbo.

2010-11-12 @ 00:27:23
Postat av: Millan

Vad skönt att allt ordnar sig så bra med dagis och allt. Hoppas att du inte "får skit" på jobbet nu bara för att du missade ngn dag. Ha det så bra hela familjen. Kram// Millan

2010-11-12 @ 09:48:59
URL: http://segeraker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0