.



Vykortsrensning



Nu är det i alla fall full rulle på riktigt med planerna inför Mollis fest. Idag var jag och Sandra + M såklart, på stan och letade efter vykort eftersom mina inbjudningar kom idag med posten. Vi hittade ett som passade perfekt till storleken och hade bra färg. Tog ett benvitt + lite klistermärken att sätta på kanten.

Vi hade tur, för om man köpte 50 stycken så blev styckepriset 2:80 istället för 3:50 som det var annars. Det som var tur är att det fanns EXAKT 50 stycken kvar, så vi rensade Bookia på alla :) Gick lös på en slant där inne, men jag har alltid varit svag för detaljer. Det ska vara så fint som möjligt.

Tog sedan en fika på furan, och sen delade vi ut vykorten som blev klar, innan vi åkte hem till Marma igen. Där mötte vi upp med pappa Fredrik som gjorde pannkaka innan han åkte tillbaka till jobbet igen. Kommer vara helt slut när han kommer igen vi 00 här. Men imorgon är det trots allt fredag.

Jag kände efter maten att det var trist att vara med Mollis själv här hemma, så jag tog mig en kort promenad över till pappa som hade fått hem sin nya soffa & fotölj. Avundsjuk blev jag faktiskt. Precis såna som jag vill ha. Men de får vänta tills vi köper hus, för då kanske det inte alls passar in med dem vi köper hit. Sen har vi just nu en liten dreggel/kräk- Maja här hemma så det känns inte så aktuellt med sprillans nya soffor då :)

Hos pappa gjorde jag klar resten av vykorten. Pappa målade på några av dem också. Blev riktigt roligt då. Kan tyvärr inte lägga ut bilder på dem nu. Vill ju inte att personerna som ska få dem, ser här innan :) Tjusiga blev de i alla fall. Gick sedan ner och lämnade till farmor & Eyvind, och sen tillbaka hem.



Målerikunskaperna hoppade tyvärr
över mig. Kanske Mollie blir duktig.

Här är sågen i Marma







Nu ligger Mollis och sover och snart kommer Fredrik hem. Ska gå och göra lite kväller nu. Äter nog kvällsfika med honom innan jag hoppar ned i sängen. Kan vara mysigt ibland att äta tillsammans i lugn & ro och prata om saker som hänt under dagen.


Ja, det var min dag det!




Kommentarer
Postat av: Malin

Hahahaha jaaa :)

2010-05-28 @ 08:59:57
URL: http://maaalinlarsson.blogg.se/
Postat av: Bojan

SV: Tack ja jag kände att jag inte riktigt passade in där! ;P hehe. Hur är det med lillan? :)

2010-05-29 @ 12:33:26
URL: http://bojanlover.blogg.se/
Postat av: Bojan

Ja det måste ju vara en HELT ny livsstil liksom! Men vad skönt att det går bra ! :D

2010-05-29 @ 16:30:54
URL: http://bojanlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0