.



Grillning m.m


Igår var det en riktigt fin dag. Den spenderades med att göra en massa saker.
På förmiddagen städades det lite innan Sandra kom och hälsade på. Fredrik besiktade BMWn och tvättade sen alla bilarna i solskenet, medan vi brudar satt och jäste med en varsin megamuffins. Sandra jäste som tusan när Mollan bestämde sig för att sova en stund på henne :)

Efter fick jag en överraskning när Fredde hade köpt penseer åt mig, så det blev lite fxning i landet innan de åkte ned. Eller lite och lite.. Fyllde 3 skottkärror med jord och fyllde på med ny. Fick ett bakslag av snuskont i ryggen innan det var klart.

Vid 5tiden kom mamma & Tony ut och vi började grilla. Kycklingfiléer & kroketter med sallad. Det godaste jag ätit på länge faktiskt. Maten blev klar sent så de åkte hem inte så länge efter det var färdigtuggat. På kvällningen (efter jag var klar med landet. Det som skulle göras för dagen dvs) satte vi ÄNTLIGEN upp projektorramen. Hur snyggt som helst blev det !

Invigde den sedan med att kika på sista Wallanderfilmen. Men nej, vad dåliga de två sista har varit. Känner mig inte alls sugen att se någon fler i framtiden. Skärpning..



Satte vitmålade stenar runt gårdlampan.
Tyckte det blev väldans snyggt.


Även runt trädet
( som ni ser i bakgrunden )

 


Mollis gnuggar den blivande tandraden på allt.
Här högg hon tag i pappas tumme

 

 

 

 

Idag är det regn & rusk och jag känner mig lika som vädret. Pissdålig.


Jag & Mollis har legat och myst i sängen nästan hela dagen. Vid 5tiden kändes det som om jag skulle få andnöd här inne och var tvungen att klä på oss båda för att sitta på altanen en timme. Kallt som tusan, men inget som en stor filt inte kunde bota. Skönt att få frisk luft när man känner sig hängig.


Resten av kvällen har jag pluggat. Har äntligen kommit igång igen. Nu ska jag köra 2 timmar/dag efter maten, och när helst tiden bjuder till. Hade väl tänkt klara det här på en skapligt snabb tid i alla fall. Känns bra att ha lite framtidsplaner. Både jag och Fredrik drömmer om att skaffa en fin kåk tills Mollans 4årsdag.


Nu håller Fredrik på att lägga dreggelGöran och sen blir det väl bara lugnt resten av kvällen. Imorgon får vi se om jag och Mollis åker in till Liams fritids där han ville visa upp henne för kamraterna. Får väl se hur jag känner mig först. Vore tjatigt att åka på fritids och smitta alla ungar.

 


 

 

 


Kommentarer
Postat av: Sanna H

Haha jag som trodde vi var ensamma om att kalla vårt barn för Dreggelgöran :)

2010-05-10 @ 21:55:14
Postat av: Alex

Namnet används flitigt :)

2010-05-10 @ 21:56:20
Postat av: Malin

Äh men sluta nu stumpan :)

2010-05-11 @ 19:49:32
URL: http://maaalinlarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0