.



Nya prylar


Igår var jag och Susanne ute och handlade loss. Var meningen att vi bara skulle in på Dollar och köpa lite tandkräm och sådana tråkiga saker, men det slutade med gardiner och en massa annat. Grodor till Mollies rum, svarta till vårat och gröna (vilken chock va?) till köket. Blev rätt bra får jag tycka.


Köket.
En jäkla röra på bordet, men
nu är det i alla fall städat



Grodor i Mollies rum



Våra gardiner var för genomskinliga
men får duga så länge




Var också ut till Mogårdarna och handlade lite. Jag vill ha Allt som finns där ute. Vilken grej att bara ha sommarjobb där också. Stå ute & påta i jorden och trixa med blommor hela dagarna.

Ja, i Mo skulle jag faktiskt kunna tänka mig att bo. Superfint på sommaren. Precis när vi åkte i snigelfart och kikade på hur och sa hur luuugnt det var så hände något ovanligt. Vid vägen stod en polisbil så vi blev nyfikna och kikade in på gården. Där stod två kvinnor och höll sig för munnarna medan två polismän halvsprang med pistol och radio bakom huset. Vi vågade inte stanna och kika, men man får väl se i tidningen på måndag vad som hände. Nyfiken i en strut i alla fall :)


På Mogårdarna hittade vi en
groda att sätta i Mollans blommor




Blir så mycket roligare med
lite saker i fönstren






När vi kom hem igår så stannade Mollis kvar med farmor. Jag satte upp gardinerna och fixade lite. Det hela slutade med att jag dammade, dammsög, skurade m.m.. Så nu skiner allt hät hemma och luktar gott.

Finns inget bättre än ett nystädat hem på en lördagsmorgon.







Kommentarer
Postat av: Farmor

tantvarning tantvarning!!!! =)

2010-05-08 @ 22:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0