.



Storkräkarn


Nyss la gumman världens största kräka på mig, soffan, kläderna och skötbordet. Det stod nästan som en fontän så det blev fullt upp med att tvätta och göra rent allt. Så just nu ligger hon i en filt i knät och sussar sött.


Så här busig ser jag ut efter att ha
spytt ner mammas tröja







Igår kom pappa och hälsade på oss. Han cyklade hit från stan, den token. Jag själv hade frysit ihjäl. Vi passade på att traska upp till lägenheten där Lennart var kvar och det hela slutade med att pappa fick klartecken att flytta in till den 1a Maj, eller tidigare. Så nu samlas halva släkten på ett och samma ställe. Trevligt tycker jag. Blir inte så ensamt.

Efter han åkt så blev Mollie jättesur & grinig, precis som igår vid samma tid. Jättejobbigt när hon håller på sådär. Men vi kanske har tur att det bara håller i sig i ca 2 timmar per gång. Fast om hon skriker på kvällen så har vi märkt att hon sover så pass mycket längre på natten. Så vi ska väl kanske inte klaga så värst. I natt sov hon från 1 till halv 8. Härligt!

Senare idag ska farfar vara barnvakt till henne igen. Då ska nämligen jag och Fredrik försöka få klart så att vi kan börja flytta in. Ska måla innuti garderoberna, sen är sovrummen klara att bo i. Ska även måla runt och i köksskåpen, men det hinns också med idag. Efter det är det väl mest bara småsaker kvar, som går att fixa till när vi väl kommit in. Tex att fixa i källaren och så.

Har i alla fall börjat packa och det känns superkul. Jag tar lite i taget, eftersom jag har en liten knotte här som kräver mestadelen av min tid :) Men det går framåt ändå. Har hunnit packa alla Mollies saker, alla filmer/skivor & prydnadssaker. En hel del med andra ord. Resten är man lite osäker om man ska våga packa ned än, eftersom vi inte är helt hundra på vilken dag vi flyttar över sakerna. Vore tjatigt att behöva något som ligger i en tejpad låda :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0