.


Mina älsklingar




Jag har ett jäkla bra radar-sinne när någonting är på gång. Både bra & dåligt.
Imorse vid kvar över 6 så vaknade jag och låg och kände efter om det var något i magen som hade väckt mig. Men det var inte MIN mage som spökade denna gång, utan Fredriks. För efter någon minut så hörde jag dunsande och sen att det las en monstruös kräka inne på toaletten.


Älskling #1, som inatt fick gå ut och lägga sig på soffan (för att han väckte mig ca 10 gånger) hade vaknat upp med en kräka i munnen. Och eftersom det inte fanns någon för-varning så var det knappt att han hann på toan heller. Så imorse klockan halv 8 stod jag och tvättade mattan i badkaret. Så den ena älsklingen har jag stängt in i sovrummet där han får hålla sig för att inte sprida vidare. Vi får väl se om jag lyckas snappa upp det ändå. Har pratat med barnmorskan och det var inte alls farligt att ha det för min del, men det är ju inte det behagligaste direkt. Skulle det bli så att vi har magsjukan när hon vill komma ut så får vi vara separerade från de andra föräldrar/barnen på BB bara. Men jag är fortfarande otaggad på att bli smittad såklart, så för varje fis så känner man efter riktigt noga nu, haha :)

Älskling #2 var vi och lyssnade på för den sista gången hos Barnmorskan. Efter att jag, mamma, Ted, pappa & Pia (härlig blandning) varit och fikat på Tewes så följde mamma & Ted med upp. Pratade lite om smått och gott och tog kissprov m.m. Nu har hon äntligen fixerat sig med huvudet i alla fall, så nu ska det vara klart för ankomst. Jag som hoppats och hoppats på att hon skulle komma innan denna veckas slut, har åter igen ångrat mig.. Alla pigga & krya först, sen kör vi.

Resten av dagen ska jag väl bara umgås med tvn. Nu när jag varit hemma i någon timme så känns det  både dumt och taskigt om jag skulle åka och hälsa på någon om nu bacillerna satt sig på mig. Känns tjatigt att vara isolerad fast att man själv inte är sjuk, men jag är hellre det än att hålla på och fara runt hos andra för att slippa smittan. Det är jobbigt att inte vara hemma nu för tiden. Men Fredrik kommer jag inte krama på i alla fall, så i natt blir det jag och soffan.


Om ni har någon bra serie att tipsa om så är det uppskattat.
Tiden flyter på bra om man har en bra serie att pricka sig genom. Sex and the city har jag kollat, och 2½ men är nästan klart. Kanske att man skulle börja om från start med Desperate Housewives? Kollade några avsnitt i början av serien, och minns att jag gillade den nämligen. Något jag Inte tänker börja med är One Tree Hill eller Gray´s anatomy för de verkar vara så dravliga. Men kom gärna med förslag som sagt.




Kommentarer
Postat av: Farmor urk

Precis som pumpan känner jag mig också, har haft det där sen i fredags natt men mest ONT - maginfluensa är det. Fredrik har nog VINTERKRÄKSJUKAN, låter härligt. Hoppas att du slipper. Jag kollar bloggen stup i ett för att se om det är nån unge på gång....

2010-03-03 @ 20:04:02
Postat av: Alex

Jasså, hur har man ont då? I magen och så bara?



Ja, fast vi är glada att han inte ligger och kräks stup i kvarten i alla fall. Vi får hoppas att han kommer lindrigt undan med en dålig mage bara.



Det är många som gör det kan jag säga :) Kommer väl inte bli en överraskning när det väl händer, för folk ser att jag inte varit aktiv på bloggen.

2010-03-03 @ 21:08:46
Postat av: Farmor

Ja ont i övre delen av magen o ut mot ryggen faktiskt, lite feber, illamående, utslagen helt enkelt. Den där vinterkräksjukan medför väldiga kräkningar framför allt. Jag tar aldrig av mig handskarna när jag är ute o handlar t ex, men nu åkte jag dit ändå....Hoppas att du slipper. Natti.

2010-03-03 @ 21:39:51
Postat av: Alex

Hm, undrar om jag kanske hade lite av den sorten nu när jag var sjuk sist. Det kanske till och med är så att det är Jag som smittat Fredrik.



Ja.. man tänker lite mer på sådant nu när det gäller att hålla koll på hälsan. Har faktiskt sett ett program på tvn angående just affärer och korgar/vagnar. Ett av de mest smittbärande som man kan ta på. Äckligt!



2010-03-03 @ 21:47:05
Postat av: Malin

När jag var i göteborg kikade jag dagligen på gossip girl, riktigt bra serie så den rekomenderar jag :)

2010-03-03 @ 22:20:20
URL: http://maaalinlarsson.blogg.se/
Postat av: Sara

Gå in på ninjavideo.net och njut av alla möjliga serier och filmer i bra kvalle ;)

2010-03-03 @ 22:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0