.


Kreativ

 

De senaste dagarna har jag kännt mig väldigt kreativ. Som ni kanske vet så älskar jag att gå på loppisar, och nu när det snart är dags för flytt till huset, så har jag många idéer. FÖR många egentligen..

Hur som helst så var & Nathalie på Mias loppis här för ett par dagar sen, och jag var ute efter ett sminkbord. Går rakt in och det är nästan det första jag ser. Ett bord + pall för 300:- blev det. Innan kikade jag på blocket, och det fanns inte ett endaste bord som kostade under 500 kronor, och då fanns de närmast i Hudik. Så där gjorde jag mig ett riktigt klipp. Problemet var att färgen var riktigt jobbig, så jag begav mig dagen efter ut på Coop och köpte en halvblank lackfärg i antikvit. Så nu har jag pysslat & donat för att få dem fina.

Pallen blev klar idag medan mamma har haft Mollie. Slipade benen, målade dem två ggr med lacken & sen slipade jag till det för den lite rustika känslan. Älskar allt som ser gammalt ut ! Istället för det fula bruna tyget som satt på, häftade jag fast ett gammalt lakan & en bit av en spetsgardin som jag också hittat på loppis. Var lite orolig att det skulle se helt cp ut, men det blev över förväntan.

Innan jag hade bestämt mig för vilket mönster som skulle vara på pallen, så frågade jag farmor om hon kanske hade någon tygbit över som skulle passa. Slutade i att Ida var upp med två stycken. Jag blev kär ! Vet inte hur stort tyget var som jag fick.. Superfint verkligen. Kändes jobbigt att behöva klippa ut en liten bit, så det slutade i att jag satte mig hela kvällen och gjorde två stycken hissgardiner av dem. Fattas fortfarande snören till dem, men så länge ser de jättefina ut.

Imorgon fortsätter jag på bordet, som hittills bara blivit grundmålat & det lär väl ta ett par timmar. Tills dess ska jag mysa med familjen min. Och hur härligt är det inte att Fredrik INTE åker till jobbet imorgon? Obeskrivligt.



Pallen före

Lika fin som Fredriks min :)



 

Och efter

 

 

Lite tantigt med spets, men

jag gillar det i alla fall


 

Tyget som senare blev gardiner

 

 

Morgondagens projekt.. spegelbordet


 


Kommentarer
Postat av: bojan

Vad fint det blev! Förlåt för att jag inte svarade på inbjudan! Jag har haft så mycket så jag har helt enkelt glömt bort!! Men tack för inbjudan :)

2010-07-12 @ 09:38:40
URL: http://bojanlover.blogg.se/
Postat av: sandra

Tänkte bara rätta dig o påminna om att det var jag som var med dig på Mias prylbod :p sopa!

2010-07-13 @ 00:12:43
URL: http://sandraosth.blogg.se/
Postat av: Alex

Haha, OJ.. sorry :)



Det var med Nathalie jag var med förra gången. Svårt att hålla reda på alla gånger man springer där ;)

2010-07-13 @ 00:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0