.



Men STICK !


Åh, ta bort snön från mig!! Den kan dra åt fanders..
Har varit fint väder nu i flera dagar, med sol och mys & så ska det komma en orkan av snöoväder bara sådär. Det var nästan så att man kunde känna vårluften där ett tag, men nu är det över.

Har kännt nu i kanske 2 veckor redan att jag vill att lilla pyret ska komma ut, men när man tittar ut på vädret nu så är man lycklig att slippa kånka vagnar & slita i alla vinterkläder. Jag känner verkligen för dem som man ser gå med vagnar mitt i stormarna. Slut på snö kommer det Inte vara i Mars, men förhoppningsvis kommer det vara bättre än det här vädret. Om inte annat så slipper vi stå ut med det så länge i alla fall.

Idag börjar föräldrakursen och Fredde kommer och hämtar upp mig om 1½ timme. Är fortfarande lite osäker om vart det hela håller hus, men jag antar att det är på mödravårdcentralen som vi brukar gå till. Funderar om man skulle ha ringt och frågat för att vara 100. Det är aldrig kul att komma för sent. Bland det värsta jag vet är det. Hellre 30 min för Tidigt än 1 minut sen.

Har nyss tryckt i mig en semla & lite bubbelvatten. Soda Streamern är verkligen väl använd här i hushållet. Fast inte har det blivit med ekonomiskt för att vi köper lika mycket läsk för det.

Och på tal om läsk.
Igår var vi in till E-center och handlade en hel del. Båda av oss är lite av töntar för att det alltid verkar godare att dricka en läsk som varit i 33cl glasflaska, så denna gång slog vi till och köpte en back. Fredrik betalade i kassan och jag packade varorna, medan backen stod under själva vagnen. Jag hörde inte att Fredrik sa till henne att han hade backen där, så jag trodde att han inte hade betalat för den. Så medan vi packade så var jag TOK-nervös och skraj för att hon skulle se det, om han nu gjorde det med flit. Jag packade och höll snattran och skämdes. Men väl ute i bilen fick jag reda på att han trots allt Hade betalt för den, det var bara jag som inte hörde det. Pinsamt att jag inte vågade säga någonting, utan bara stammade :) Jag skulle aldrig bli en bra tjuv, haha.

Nej, nu ska jag väl ta och gör mig till en människa igen. Tänkte väl att man ändå måste se skapligt vuxen ut på en föräldrakurs, och inte som ett Marma-troll som jag gör nu :)


Vem svänger på svansen i barfota dansen jo mumin ( Alex ) , vem skojar och skrattar med små hatifnattar, jo mumin ( Alex ). Och mamman och pappan och mårran och my, de ger oss en saga som alltid är ny, med mumin,( Alex ) med mumin ( Alex ) .

Refräng: pappa pappa pappa mamma …



19:00 Efter Föräldrakursen

Jag hann inte skriva klart innan det blev dags att åka in till stan. Fredrik kom runt 5 över 3 och det blev ändå kaos. Eftersom vi har det absolut Sämsta stället att ha bilen på så var det snudd att vi inte kom upp idag. Jag höll på att börja grina, men till slut lyckades vi ta oss upp. Kom 5 min för sent till kursen, men det verkade som om de precis hade börjat i alla fall, och vi var inte sist ändå.

Fick börja med att presentera oss själva inför 14 pers. Och tur är det att jag kommit över det värsta med att prata inför folk utan att totalt slinka iväg med rösten. Hade ångest hela skolgången av att bara prata inför klasskamraterna, och nu är jag glad att jag verkligen tränade på saken de sista 3 åren i skolan.

Barnmorskan berättade lite om allt möjligt. Visade bilder och hur de olika bedövningarna kunde se ut. Ryggmärgsbedövningen såg inte allt för trevlig ut, men en sådan ska jag ändå ha. Fick också se nålarna som används vid akupunkur också. Vem utsätter sig för nålar Självmant?, tänkte jag & såg att Fredrik också såg skeptisk ut.

Delades upp i dam/herr- grupper och fick prata lite. Vi tjejer pratade om oron inför förlossningen & det var rätt kul att höra hur de andra tänker. Frågade Fredrik sen och tydligen hade de pratat om att renovera hus. Haha, oväntat.

I det stora hela så tyckte jag att det var super. Trodde att jag kunde det mesta redan, men det var ändå en hel del som jag fick lite klarare syn på. Nu är det tre gånger till, och sen ett besök på förlossning i Hudik innan det hela är klart. Känns lite konstigt att det efter dessa kurstider är dags redan. Den sista gången är den 19 Feb, och då är det bara 2 veckor kvar. Ojoj, det närmar sig!


Till mat idag blev det kyckling-gryta
med ris till. Smaskigt som tusan blev det







 


Kommentarer
Postat av: Farmor

Haha jag hör muminlåten ringa i öronen....med finsk accent...kan du den utantill????

2010-01-28 @ 00:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0