.



Vet inte riktigt varför jag känner att de på Hudiksvalls sjukhus är lite bakom flötet ibland. Man har ju haft lite med dem att göra nu under den här resan, och jag har kommit fram till att det är så otroligt olika varje gång. Vissa är exemplariska och trevliga, medan andra är rent av otrevliga och oseriösa.

Jag har även hört från andra att de inte gillade personalen vid deras förlossning, och jag hoppas verkligen inte att man får en idiot när det är vår tur. Det kommer vara en av de mer avgörande stunderna i vårat liv, så då ska inte deras personliga humör påverka oss. Jag trodde att det gällde på näst intill alla arbeten?

Skulle ringa in nyss och fråga lite om en sak, men blev då hänvisad att ringa vid halv 4 istället. Jaha..?, tänkte jag.. Inte någon fråga om vad det gällde eller om det var akut. Nu är det väl inte direkt akut i mitt fall, men om det hade varit det då? Jävla telefonist !


Idag är en lugn dag med vila.. När Fredde slutat åker vi in till E-center och handlar mat till veckan framåt. Orkar inte åka in varannan dag för att småhandla. Hade jag fått bestämma så skulle jag helst vilja handla för 2-3 veckor åt taget, men det går inte på grund av vår minimala frys. Men en vecka fungerar i alla fall.

Om inte annat så Måste jag fylla på med hallon. Har blivit lite av ett beroende att alltid ha frysta hallon hemma som jag kan äta till glass. Hallon, chokladglass, en skivad banan & lite chokladsås.. en av favoriterna just nu.

Inatt har jag i alla fall sovit riktigt. Jag tror att det fungerar att ta en dusch sent på kvällen. Man blir trött av det. Sen har jag fått för mig att det hjälper mot mitt RLS också, då benen blir varma.

Och RLS är ? :

Upp till 15% av alla gravida kvinnor får restless legs syndrom (RLS) under tredje trimestern, med krypande, pirrande eller sugande känsloförnimmelser inne i foten, vaden eller låret som stör nattsömnen. En del kvinnor känner kramper, en brännande känsla eller smärta, men nästan alla beskriver ett oemotståndligt behov av att röra på benen. Tyvärr ger stretching, massage och gång bara tillfällig lindring; symptomen kommer tillbaks så fort man lägger sig igen. Det är vanligtvis värst på eftermiddagen eller kvällen och på natten.

Ingen vet exakt vad som orsakar RLS, men en del forskare tror att det är ärftligt. Mary O'Malley, psykiatriker med sömnsvårigheter som specialitet, säger att graviditetsrelaterad järnbrist också kan orsaka eller förvärra RLS. Hon har också en annan teori, baserad på personlig erfarenhet: 'Jag hade RLS hela graviditeten. För mig blev symptomen värre om jag åt sötsaker innan läggdags eller om jag blev kall om benen.'


Nu ska jag lägga mig framför tvn och vänta på att klockan ska bli halv 4 så man kan ringa igen. Läst runt lite på nätet och det ska väl inte vara något allvarligt. Men det känns alltid bra att dubbelkolla med dem. För att åka upp för att kolla tänker jag verkligen inte göra.. Fy för den där vägen.




Kommentarer
Postat av: Ökan

Detta problem snackar dom om på jobbet konstant!! Det finns en finsk salva mot RLS, men den kan typ bara köpas på finlandsfärjor.

2010-01-27 @ 14:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0