.



Vecka 34


Nu väger bebisen minst 2,2 kg och är lång minst 45 cm. Den fortsätter att lägga på sig underhudsfett, som sedan kommer att hjälpa den bibehålla sin kroppstemperatur och börjar se mer avrundad och ”normal” ut.

Om du inte redan pratar med bebisen är det bra att börja nu – nästa vecka är hörseln fullt utvecklad. Det gör inget om du pratar bebisspråk – en del forskning pekar mot att nyföda föredrar ljusare röster.


2,2 kg , ca 45 cm lång




Och hur går det för mig då?
Jo, det är väl lite som vanligt än. Kryper i benen mot slutet av dagen, svårt att andas ibland och orolig sömn. Foglossningen gör så att det ibland gör väldigt ont i magen/höften och så, men det brukar inte hålla i sig så länge. Försöker att ta det så lungt som möjligt för att hon inte ska komma ut för tidigt.

Annars så rör det på sig väldigt ofta, och jag saknar de där långa mellanrummen lite. Det blir svårt att andas när hon rör sig mycket, och sen är det inte så skönt med de där revbens-sparkarna jag får titt som tätt. Har förstått att det tydligen ska börja lugna ned sig mot slutet, men när är det då? :) Jag får trösta mig med att man enkelt vet att allt är bra med henne där inne.

På onsdag börjar föräldrakursen, och det ska bli roligt tycker jag. Trevligt att träffa lite nytt folk och så. Kan inte vara annat än nyttigt att gå på dessa. Få lite mer information om Försäkringskassan och så, som brukar vara svårt. Ska väl klura lite på hur Fredrik ska ta ut sin pappaledighet. Han/vi funderar på att ta det nu i sommar, i samband med hans semester, så han får en lång. Det skulle passa bra för både honom och oss. Och vem vill inte ha långledigt på sommaren? :)

Nu ska jag fara in till stan och gå in på Ams en sväng. Jag hatar verkligen att behöva åka in bara för att skriva på ett papper som ta ca 1 minut. Försöker att hitta på något att göra när jag ändå är där inne, men lyckas aldrig komma på något..

Kommentarer
Postat av: Ökan

Tips: nästa år kanske du får sommarjobb, då är det bra om han kan ta pappaledigt när du måste jobba :)

2010-01-25 @ 14:20:02
Postat av: Alex

Ja, det är mycket att klura på innan vi bestämmer oss för något :) han har ju trots allt semester nu i sommar i alla fall, så det kanske räcker också. Får se :)

2010-01-25 @ 18:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0