.


Liams dop


Idag var det dags för Liams dop. Jag hade tänkt mig kliva upp bara en timme innan det var dags att åka, men tur var det väl att jag klev upp en timme tidigare ändå, för det blev väldigt jäktigt i slutet. Vi kom i alla fall 5 min innan, så det var lugnt.

Ceremonin var tjusig och Liam var exemplariskt tyst och snäll, till och med när vattnet ströks på huvudet. Efter kyrkan traskade vi över till sidohuset och fick i oss en massa smörgåstårta. Det grinar jag aldrig över :) Stannade tills 4 någon gång och allt var trevligt och bra. Man blir lite sugen på dop ändå, men det blir nog bara en vanlig fest för oss sen.


I kyrkan höll gudfadern Marcus i Liam



Skrek inte av att hänga upp och ned
med vatten på huvudet




Jättemycket presenter fick han/de



Lucas var tjusigt klädd med finbyxor,
skjorta & en väst




Och föräldrarna Rosie & Patte



Öppnar presenter



Kan det ha varit runt 40 pers ungefär?
Observera snyggingarna i mitten




Av oss fick de en ram med en bild på Liam,
(som vi ser där) samt en till förstoring




En hög grabbar





Efter dopet var vi förbi en sväng hos svärisar där vi fick ett klädset till lillan, samt en overall & en filt. Tjusigt var det. Nu är jag hemma igen, och ensammen för kvällen. Fredde är uppe på IP och åker skridskor och festar med ett helt gäng grabbar. Jag har väl planer på att kolla på travet nu, måla mina ramar som jag köpte på loppisen igår & senare blir det väl en film eller något. Har lite ostbollar och en chokladbit, så mig lider det ingen pin på.


Den här blommar köpte jag på H&M
för 30 kr som fick sitta i håret idag




Halvt uppsatt hår med blomman på sidan



Nu är mjukiskläderna på igen
så att man kan andas riktigt  :)







Kommentarer
Postat av: Farmor

Titta på eyvindloof.blogg.se så får du se ett annat dop....den mest nyfikna ungen av alla var du!

2010-01-24 @ 11:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0