.



Sundsvall = Ris


Jag trodde att vi åkte upp dit till Ikea för att det skulle vara SÅ mycket bättre än i Gävle. Knappast ! Vi fick leta och leta alla de olika prylarna som vi ville se på, och det hela tog en evighet. Snacka om att tappa humör/orken av att spendera mesta av tiden till att enbart leta.

Men det var tur att vi gjorde det i alla fall, för annars hade vi blivit skapligt förvånade när vi packade upp det sen. Vardagsrumsbordet vi kollat in var fint.. men på Tok för litet. På bilden (och enligt mina konstiga beräkningar) skulle det vara större än det vi har nu, men så var inte fallet. Struntade alltså i det. Sittbänken vi skulle ha i hallen.. samma sak där. Väldigt liten, så vi tog en annan. Den andra var bra mycket snyggare, så det gjorde ingenting alls. Tavlan vi kollat in var inte alls lika snygg som på bilden, så den skippade vi också. Jag plockade på mig lite ramar istället, som troligen får ersätta på platsen.

En sak är så i alla fall säker..
lita aldrig på bilderna som finns på hemsidan.
De stämmer inte alls in med de verkliga sakerna.



Vagnen var så fult över-proppad med saker
att jag var tvungen att knäppa kort på den.
Inte en endaste liten pinyl till fick plats.







Det blev en hel del omplanering väl där, men jag tror att det blev till det bättre nu faktiskt. På något vänster fick vi väldigt mycket snyggare saker, fast till i stort sätt samma pris som vi räknat ut innan vi åkte. Jag tror att det blev 500:- mer på det här sättet.

Hur som helst så blev det en bra dag, utan några andra krångligheter än med själva letandet. Just nu är Fredrik inne i stan och lämnar Danne (som också följde & var snäll och bärde), och jag funderar på att kasta mig i soffan efter detta inlägg. En sak att gå en heldag på Ikea, men pröva göra det gravid i 9e månaden. Inte helt okej för ryggens del, men det fick vara värt det :)

Nu är det bara själva flytten som är kvar.
Och det är Ännu mer lockande nu när man vet att alla de nya och fina sakerna bara står och väntar på att få bli uppskruvade & uppsatta. Att inreda från ruta 1 är alltid lika roligt !


Fredrik & Danne skriver in sig och
blir medlemmar i Ikea Family



När alla saker var hämtade på lagret såg
allt ut såhär. Kanske man ska vara glad att
inte FÅ hjälpa till nu? :)




Kommentarer
Postat av: Farmor

Ikea Family...! Va brukar man säja - vuxenvarning!

Skönt att ni är hemma igen. Och snart kommer det s-tans snöovädret igen.

2010-02-25 @ 23:04:51
Postat av: Alex

Ja, det kan man säga :)

Det gick jäklarns bra att åka med släpet och det var klart hela dagen. Ångrar inte att vi åkte idag i alla fall.



Mm, det gör det. Det är lika bra att bunkra upp sig och inte gå längre än till brevlådan i helgen.

2010-02-26 @ 01:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0