.


Melodifestivalen


Ja, varje år undrar man om det kan bli sämre än det förra? Ja.. det kan det.
Just nu sitter jag och funderar på varför man över huvud taget tittar varje år. Det är liksom något lockande med att titta på alla som tror sig vara så duktiga, men som har helt fel. Och varje år funderar jag på om det är något slags fusk eller om Sverige helt enkelt har så dålig smak när det gäller musik?

Och nu var det slut..
Att Darin gick vidare till Globen, okej.

Men de andra?
Nej nej, de såg ut och lät som att passa på en festival med ett gäng pensionärer, som halvdöva sitter och säger "ååh, vilka söta små flickor"

Jag hejjade helt klart på det sista bidraget, med låten Heaven ore Hell. En av de enda som faktiskt kunde komma med en ren och stark röst utan att behöva köra upp den. Men ja, som vanligt förstår inte resterande av Sverige vad bra musik är. Andra chansen kom de i alla fall till.


Ikväll sitter jag ensammen igen. Fick såklart också följa med upp till Crille, men jag känner verkligen inte för att sitta och glo på Fifa hela kvällen. Så nu kikar jag på tv, äter chips och myser.

Imorgon skulle det tydligen snöa mer, så det är ingenting spciellt planerat då heller. Och gud vad skönt det var att vi inte bestämde oss för att åka till Sundsvall idag när man kikade ut genom fönstret. Lasta i och ur saker i denna storm hade inte varit en hit. Och nu blev det superlämpligt eftersom vi idag fick reda på att idioten i lägenheten skrivit på papper, och redan har börjat flytta. Så Nästa lördag åker vi, och sen finns det plats att ställa sakerna medan de fixar ordning där inne. Tydligen skulle vi få nya golv & fixat i alla rum, eftersom det var slitet där. Härliga tider!


Om två veckor kommer det en person
som kommer likna båda oss.
Stackars? :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0