.


Stackars mig !


Kan det inte få töa bort lite snö innan det kommer flera dm till?
Idag var det tur att mamma kom och hämtade mig, för annars hade nog Fredde fått gå till jobbet i stormen. Ja, idag är det nog inte nära till kaos bland folk. Och skönt är det att redan vara hemma och inte behöva gå ut mer under dagen. Lider lite med Fredrik som måste skotta en massa när han kommer hem efter en lång dag på jobbet. Skulle verkligen hjälpa till om jag fick/kunde.

I alla fall så var jag iväg och tog blodprov idag. Förstår aldrig varför de tömmer upp så Mycket bara för att kolla någon sak? Fy.. Och denna gång var det INTE ett dugg kul eftersom de (som vanligt) inte hittar någon bra åder att ta från. Så de fick rota runt innan det kom något, och sen gjorde det riktigt ont också. Näe, nålar är nog det värsta som finns. Kommer nog aldrig växa från det heller skulle jag tro. Vidrigt! Och framförallt.. Stackars mig!

Äckel-handen



Skaplig tv de slängt upp
i väntrummet. Lite onödigt
nu i krisen kan man tycka?





Efter allt var klart så åkte vi ner på Tewes och fikade med Annette, Linda & Henke. Tröck i mig min klassiska sockerbulle + cola för att trösta mig själv. Fick då höra att de tydligen har rekommenderat att man Inte ska dricka cola när man är gravid. Varför inte det? Aja, tur är det väl att jag inte dricker det så ofta. Oftast champis & hallonsoda som slinker ner här på hemmaplan.

Innan jag fick skjuts hem så var jag in på apoteket också. Fick punga ut över 200 kr för att köpa allt skit som jag måste ha. Det känns så otroligt jobbigt och drygt att lägga pengar på läkemedel. Fick köpa mig nya järnpiller, som jag ska pröva på nu då. De var inte lika starka som de som jag fick innan, så jag hoppas att de här blir enklare att ta. Sen fick en saltlösnings-närspray & halsbränns-medecin också följa med hem.



Resten av dagen ska jag som sagt inte sätta tån utanför dörren. Ibland är det skönt att inte ha något planerat. Är för den delen inte ens i närheten av att känna mig pigg, så det är lika bra att gräva ned sig varmt och tycka synd om sig själv en dag till. Imorgon hoppas jag att det har slutat snöa för då ska jag in till stan och sätta i löshåret i skaplig tid. Och sen är det ju bra om det inte är så mycket snö, så att Lina tar sig till Söderhamn över huvud taget.

Nu ska jag umgås lite med Fredde som precis kom hem för lunch. Känns konstigt att jag redan har varit iväg på en massa när han kommer. Annars brukar jag vakna vid denna tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0