.


-1 kg ?


Nyligen hemkommen från barnmorskan.
Missade den senaste tiden, så nu var det länge sen jag var dit. 3 eller 4 veckor sen? Hur som helst så kollade vi allt det vanliga och fick oss en smärre överraskning. Jag hade gått ner 1 kg sen jag var där sist, för nästan en hel månad sen. Hur går det till då om man får fråga? Har även för långt i blodvärde, så nu Måste jag äta järnpillren. Fast nu ska jag testa några andra, eftersom de som jag redan har gör mig dålig.

Och på tal om dålig.
Natten till idag måste ha varit en av de värsta i mitt liv. Måste haft 40 grader i feber, eftersom jag bara låg och yrade. Svettas, frysa, svettas, frysa.. Så har det hållt på i en evighet. Vid 8 när Fredrik skulle till jobbet så hade jag kunnat döda för någon slags Ipren eller annat, så han fick helt enkelt åka och hämta. Tog två, gick och la mig, och lyckades till slut somna. Vaknade efter någon timme av att jag i stort sätt simmade i sängen. Så mycket har jag aldrig svettats i hela mitt liv. När jag lyfte på huvudet så droppade det ned på kudden och jag fick lägga mig på Fredriks täcke för att komma undan. Men det var värt de där få timmarna av sömn ändå.


Och såhär kommer jag ligga resten av dagen.
Finns det något jobbigare än att vara sjuk?





Eftersom jag missade den senaste tiden hos BM så kände jag att det var bra att ta sig dit. Plus att jag ville kolla så att det var lugnt, trots att jag mår som en påse potäter. Men allt var okej i alla fall, förrutom järnet som behövs. Och som jag misstänkt så hade hon lagt sig med huvudet nedåt nu, och nu hoppas vi att hon ligger kvar där resterande tiden.

Strax kommer mamma och ska lägga i en hårfärg på mig. Kommer att se lite puckad ut nu i några dagar här framöver. Lina ska ha i svart hårförlängning på fredag, och då måste jag färga håret innan dess. Sen kommer jag att få se lite rolig ut i en vecka innan jag har tid hos frisören, som ska klippa det riktigt samt lägga in slingor. Men aja, då får jag ännu en sak gjord innan lillan kommer.

När de åkt hem sen så ska jag lägga mig i soffan och inte kliva upp en sekund till. Vill vara frisk tills helgen i alla fall, för då är det en massa inplanerat.


God natt mina vänner





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0