.



Tackar Göransson



Jag tycker mig ha klickat på varenda knapp på Photoshop för att få fram en speciell stil på mina bilder, men har Aldrig lyckats. Nu såg jag på facebook att Hanna Göransson fixat många fina kort och frågade henne hur tusan hon gjorde det. Och som vanligt när man letar och letar så hittar man inte den allra enklaste knappen ungefär. Är det inte så det alltid blir? Men nuså har jag hittat och kommer ge mig mycket lycka :)

Så tackar för den Hanna! :)


Orginalbild



Jag älskar detta verktyg!
Det blir som i ett gammalt foto..
 Ser bilden på ett helt annat sätt




Och sen lite ljus på det.
Bra mycket roligare än orginalfotot.
Eller vad tycker ni?





Gamla foton


Lika roligt är det att ta gamla foton och försöka göra dem lite annurlunda. Nu finns det säkert en miljon olika saker att göra med bara Photoshop.. Men jag som inte gick media (som man kanske skulle ha gjort?), kan ju i stort sätt ingenting. Gå en kurs.. det skulle man gjort. Finns såna?


Farmor & Farfars bröllopsfoton











Lite senare kommer mamma & Tony och hälsar på oss. Ska fixa lite ärenden i Bergvik. Vid 4 slutar farsgubben, och då går jag och Mollie öven och lånar slipmaskinen. Skulle egentligen ha köpt en egen, men det får bli färg och annat nu. Jag ska nämligen försöka fixa en byrå till huset, och det vore ju en plan innan det ska börja flyttas. Kommer nog ta ett bra tag att bli klar, men så fort den är det ska ni få se :)



Kommentarer
Postat av: Farmor

18 o 23.....mycket länge sen! Februari 1964.



Faktum är att jag också skulle vilja lära mig att jobba med fotona. Har ju köpt ett par fina tidningar. Men svårt att komma igång själv. Kanske nån fotoklubb håller på med sånt, ska vi gå med och lära oss i vinter? Eller studiecirkel. Eller både/och...? Vore KUL!

2010-08-09 @ 18:43:47
Postat av: Farmor

...o kanske dra med Eyvind...

2010-08-09 @ 18:44:38
Postat av: Linda

Jäklar vad fint det blev!!

Jag brukar också sitta och dona i PS, tycker det är otroligt roligt!

Hur gjorde man detta? Tänkte eftersom du skrev att det var så lätt :)



2010-08-12 @ 21:37:01
URL: http://my.opera.com/levande
Postat av: Ida Gunneriusson

Brukar finnas kurser i det på komvux eller dylikt. Jag gick tex Grafisk Produktion när jag bodde i GBG. Finns säkerligen något i gävle!

2010-08-14 @ 23:03:44
Postat av: Alex

Farmor : Vi får kolla upp det där :)



Linda: Jag har svarat i nyaste inlägget.



Ida : Tack för rådet! :)

2010-08-14 @ 23:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0