Tittut !


Idag for vi upp till Hudiksvall strax innan 12 och var framme i bra tid. Hittade otroligt nog en parkeringsplats på den första parkeringen utanför sjukhuset (vilket annars är helt omöjligt) och jag blev mycket lättad eftersom tiden började tryta lite. Efter lite virrande bland de olika husen så hittade vi fram och satte oss i väntrummet.

Fredrik frågade mig om jag var nervös.. Jag frågade "Varför undrar du?".. Tydligen hade jag pratat Oavbrutet sen vi lämnade Söderhamn och fortsatte Ännu mer i väntrummet. Tänker inte själv på det, men när jag är nervös så har jag en förmåga att babbla på om allt och ingenting för att slippa tänka på det som gör mig nervös. Fick som vanligt vänta längre än tiden vi hade, och spänningen höjdes.

Tillslut blev vi välkommna in i ett rum som var väldigt stort med ganska mysigt. Var inte alls som jag hade förväntat mig, utan bättre. På med kletet och POFF, där var den :) Hade innan trott att den lille i stort sätt skulle ligga stilla och att man skulle få ruska om för att få se den röra sig.. men såå fel jag hade. Han/hon härjade runt oavbrutet och det blev snarare svårt att få en titt förrän den gjorde något nytt. De där små armarna och benen gick i ett och jag kunde inte låta bli att skratta. Såg väldigt roligt ut att ligga där inne.

Här är jag i alla fall.
På denna bild ser ni huvudet till höger, och den
lilla utbuknaden uppe på är min näsa, och nedanför
också munnen. Det där nedanför är inte ett tecken på
att jag är en pojk, utan navelsträngen.


" Och här har vi ett svart hål " säger sköterskan, och jag trodde jag skulle DÖ. Men innan jag hann börja svettas så la hon till att det var som det skulle. Tydligen så var allt "blött" där på bilden svart, och såg ut som ett hål. Vi fick då reda på att det var tex urinblåsan och hjärtat m.m som var mörkt. Hon gick även in så nära att vi kunde se hjärtat när det rörde sig, och till och med se skiljeväggen mellan hjärtkammrarna. Allt såg bra ut i alla fall, och det var så otrooligt skönt att höra.

Tyvärr får vi inte veta nu om det är en liten pöjka eller tösa, då tydligen tiden inte stämde med vad sköterskan sa här i Söderhamn. Tiden vi fick i början stämde mer bra på den lille, och nu är den 4 månader gammal och är 16 cm lång. Nu i efterhand känns det nog ganska bra att jag fick back 2 veckor igen, eftersom jag gärna vill ha så sent in på våren som möjligt. Och nu gör det inget hur lång tid det tar, för nu vet vi att den mår bra.


Här har de knäppt lite närmare på mitt huvud
och ni kan se lite av ansiktskonturerna.
Och såhär höll jag på att vifta med mina armar
hela tiden mamma & pappa tittade på mig.





Vi ses igen runt den 7 Mars, då jag är planerad
att se världen för första gången. Hejs!



Kommentarer
Postat av: Victoria

Hej jag ville bara önska er stort grattis lycka till med allt! :) Du kommer att bli en underbar mamma Alex :) Kram

2009-09-22 @ 03:01:02
URL: http://victoriaohlson.blogg.se/
Postat av: Fia

Men titta! Ser ju kanon ut :)

2009-09-22 @ 09:59:04
URL: http://lagfesten.blogg.se/
Postat av: Camilla

Här sitter plastmamman/blivande plastmormor, elr vad jag är och bölar ögonen ur sig. Vi måste träffas lite så jag får klappa på magen. Ida längtar ihjäl sig efter Dig. Kramar i massor

2009-09-22 @ 14:16:41
URL: http://pusspipan.bloggsida.se
Postat av: Farmor

Men det är ju OTROLIGT! tänker man....Skönt att allt är bra.

2009-09-22 @ 16:30:17
Postat av: Ök

Jadu farmor, tänk du!!! Helt sjukt!! Jag älskar det här.

2009-09-22 @ 18:44:50
Postat av: Malin

Naaaw, ett marsbarn.. det får ni ett stort plus i kanten för ;)

2009-09-22 @ 19:32:13
URL: http://maaalinlarsson.blogg.se/
Postat av: Matta

I love it too! :D

2009-09-23 @ 15:27:20
Postat av: Stefan

ÅH! tusan, det var som...f-n! Då blir man ...typ morfars bror då ? eller nåt sånt? gammalt låter det iallafall. Hur som helst så önskar jag lycka till och sköt om dej/er! ska följa vad som händer här på bloggen.//Onkel Stefan.

2009-09-30 @ 11:44:40
URL: http://kompostfilosofen.blogspot.com
Postat av: Moa Lundgren Kusin

vad coolt det kommer nog gå jätte bra lycka till puss och kram din kusin moa

2009-10-02 @ 18:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0