Morran


Stötte på en bild på Morran (från Mumindalen) nu på förmiddagen och blev lika nervös som när jag var liten.Vet att det finns en till som var riktigt rädd för denna varelse, men finns det fler?

Minns när man satt där i soffan och tittade på de små snuskiga mumintrollen för kanske 367 gången och blev lika rädd Varje gång Morran dök upp, eller de mötte det där spökskeppet. Det var/är verkligen riktigt läskigt. Är det verkligen tillåtet att skrämma bran sådär. Det var helet enkelt andra svängar när vi var små. Där behövde man bara vara en halvfull finne för att göra barnfilmer.


 


Kommentarer
Postat av: Farsan

Det är kanske Morran som kan få fason på Pelle :) Kul skrivet på di blogg tycker jag

2009-09-18 @ 15:40:05
Postat av: Camilla

Jag var rädd för Lakritstrollet i Pelefant-tidningen och Spökplumpen när jag var liten. Hannah var liiivrädd för den snälla draken i Bamse, så jag tror att barn kan bli rädda för det mesta.

2009-09-20 @ 23:27:30
URL: http://pusspipan.bloggsida.se
Postat av: Fia

Jag var också skiträdd för Morran! Blir nog extra läskigt för att de har finsk accent, haha.

Var dessutom livrädd för Tjofsan i Nils Karlsson Pyssling.

2009-09-21 @ 11:11:57
URL: http://lagfesten.blogg.se/
Postat av: Mikael

JAA FÖR HELVETE! Morran är en av mina farhågor, har t.o.m drömt mardrömmar om den jäveln :D haha

2011-04-10 @ 15:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0