Ikea och köpis




Igår var vi i Valbo och härjade. Jag, Fredrik + hans päron. Tog firmabussen dit, utifall, och tur var väl det. Efter ett varv hade vi hittat ungefär halva Ikea för att ta med hem. men det bästa med det stället är att det faktiskt inte blir sådär överdrivet dyrt. Inhandlade 2-sits soffa, golvlampa, 2 blommor, wokpanna, osthyvel, finkudde (till soffan) & sångkläder. jag tror inte att jag glömde något nu.


Såhär såg soffan ut, men vi packar inte upp den innan det är dags för flyttning. hade tänkt att ha den i det extra rummet i nästa lägenhet. 995:- är inte ett dåligt pris må jag säga.


Var även in på köpis för lite spaning. Med i kassarna hem följde två par extramt löjliga mammatights, en svart kjol, en mössa och en tjocktröja. Det var i stort sätt allt jag behöver nu ett tag här framöver. Kommer bli jobbigare till vintern när det helt enkelt är för kallt att ha tights längre. Jag vill ha det jämt!


Just nu sitter jag ganska nyvaken och gör väl ingenting egentligen. Fredrik ligger fortfarande och sover, men jag ska snart gå och väcka pöjka. man får inte sova bort hela dagen, fast att det är en tråkig söndag. Senare vet jag inte alls vad som händer och sker. Ska väl försöka hitta på något att äta. Men idag blir det någon slags mat ute, just för att det är en tråkig söndag. Då är fet och läbbig mat som bäst. Kanske till och med trycker i oss lite chips. Mmm, gott med söndag ibland.




Kommentarer
Postat av: Farmor

Elegant soffa.

Bullar blir det men först i slutet av veckan.

Skönt att vara ledig va?

2009-09-07 @ 09:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0