Här går det undan

 


Jag var in idag till barnmorskan eftersom jag ville kolla lite. Har fått för mig att jag är längre lången än vad vi först satte ut. Och nu trodde hon absolut att det låg runt 15 veckor i alla fall. Så nu ringde precis från ultraljudet i Hudik och vi skulle få komma dit redan nu på måndag, men jag valde en lite senare tid. Så nu blir det på måndag den 21a. 2 veckor tills vi får se den lilla klumpen. Undrar om man kommer tycka att det blir mer eller mindre verkligt då. För Fredriks del kommer det nog bli lite verkligare skulle jag tro.


Ungefär 11 cm från topp till rumpa. Ungefär som en handflata från topp till tå. Benen håller på att växa om armarna i längd nu och fingernaglarna är helt klara, och alla lemmar och leder är rörliga. Nu kan man troligen se könet på lillen, men det vill inte Fredrik ta reda på, medan jag är så otroligt nyfiken. Jag ska nog tjata på honom tills han ändrar sig. För jag kan nog inte hålla mig helt enkelt.




Fick IGÅR reda på att Terese och Mathias ska ha en liten om bara 3 månader. Varför har inte jag fått höra det undrar då jag? Jo, antagligen för att jag spenderar den mesta av min tid ute i Marma nu för tiden. Jag vet inte varför, men jag trivs faktiskt riktigt bra med att sköta mitt eget där ute. Men tyvärr får man inte reda på något. För de roliga sakerna vill man gärna veta om. Fick också veta att det var en hel hög med andra personer i min ålder som också skulle ha inom snar framtid, och det känns riktigt bra. Kan vara kul att ha andra i samma "situation" med tanke på att det inte blir så mycket till socialt umgänge efter det har kläckts.

Igår var sista dagen jag jobbade och det vra otroligt gött att få sova längre idag. Men nu har jag nog kommit in i lite tidigare dagar, för imorse vaknade jag av mig själv föra 11, vilket inte hör till vanligheten annars. Idag åkte jag in till 14 och nu sitter jag hos mamma. Fredrik slutar 3 idag tror jag och då kommer han hit med. Senare går vi alla över till Jens eftersom Jonathan (kusin) fyller 16 år. Jag och Fredrik tänkte ge lite sprit, men det fick vi inte för mamma. Så det blir en slant istället. Då bjuds det på smörgåstårta. Kanske hur gott som helst.

Och imorgon far vi till Valbo för en heldag. Först en sväng på IKEA och sen ska jag köpa lite välbehövda plagg. Nya (= större) trosor, mammatights och någon slags tunika eller liknande. Skulle verkligen behöva lite mer höst/vinterkläder. Synd att de är dyrast av allt bara. Alltid ångest när det behövs en ny jacka. 

Nu blir det lite tv och slöa. 


 


Kommentarer
Postat av: Ökan

Jasså det var längre gånget!? :) Visste du inte att de skulle ha alltså :) Roligt när jag har större mage än Therese som snart föder liksom ;p

2009-09-04 @ 23:30:19
Postat av: Alex

Ja, troligen är det i vecka 15 någon gång då. Ultraljud om 2, pirrigt :)



När, till och med ni i Stockholm vet, men inte Marmabon inte ;P Men hon har en väldigt liten mage hon med. Det är nästan att jag har gått om henne redan. Du får väl se nästa gång du är hem. Vilket blir?

2009-09-06 @ 12:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0