.

Jobbar-Alex

I förrgår hanns det inte läggas in några bilder eftersom det blev så sent. Fredrik kom hem för mat runt 6, och skulle åka tillbaka till jobbet efter. Jag fick följa med dit för att hjälpa till lite. Plus att jag inte lyckats vara där och tittat ännu. Fick stå på alla fyra med näsan ned i golvet för att knäppa en miljard bilder på olika motordelar. Blev helt svettig och arg av detta jobb. Inte så himla lätt nu för tiden kan jag säga. Så vi bytte, så att jag fick sitta med photoshop och fixa till bilderna medan han knäppte resterande. Var flitig som tusan och gjorde klart i alla fall 15 bilder till honom. Så den kvällen fick jag prova på lite. Och det är otroligt vad jag saknar att jobba. Måste hitta på någonting att sysselsätta mig med snart.


De hade även dessa på jobbet, och jag har lite
planer här framöver. Hade gärna haft dessa själv.


Igår var jag hos barnmorskan igen. Tog blodprov (bara i fingret som tur var), vägde och pratade lite. Jag och mamma gissade innan vi kom dit angående hur mycket vi trodde att jag gått upp i vikt sedan första gången jag var där (var nog i vecka 8-9 någon gång). Mamma gissade på ca 4, medan jag gissade på 5+. När vi kom in dit och vägde så höll vi på att tappa hakan. Endast 2 kilo ! Hur är det möjligt?

Jaja, det var väl bra att det inte hänt så mycket, för det lär ju komma senare vill jag mena. Fick även lyssna på hjärtljudet för första gången. Det var mysigt som tusan att höra den lille, eftersom jag bara har sett den förr. Han/hon blev lite pissed när vi lyssnade för pulsen gick upp och den sparkade till ett par gånger. Men allt såg bra ut i alla fall, och det var ju bra. Nästa gång drar jag med mig Fredde så också han får lyssna.

När Fredrik slutade åkte vi in till stan och åt hos mamma & Tony. Bjöds på stuvade makaroner och korv. Efter maten var det fotboll som gällde för den manliga delen. Jag och mamma spelade istället lite kort. Trött som en stock på hemvägen och somnade redan efter ett korsord.

Idag blir det tacos för oss här, sedan stan åter igen. Fotboll hit & fotboll dit.. Denna gång tar jag med mig boken som jag kan underhålla mig med. Tiden brukar gå undan då. Har kommit en bit in i 3je boken om "utvandrarna" av Vilhelm Moberg nu. Vet inte varför, men jag har alltid varit intresserad och fascinerad av den gamla tiden.





Kommentarer
Postat av: Sara

Klart du är intreserad, du är ju en liten Vallo så ;)

2009-10-21 @ 17:14:08
Postat av: eyvind

Du det ser häftigt ut de ni håller på med och tack för bilderna jag fick.Sen är det så här att en ev. flicka borde heta Hilda eller Jenny om man ser till dessa förslag.

2009-10-21 @ 22:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0