.

Valbo

Ja, igår (söndag) for vi till Valbo för lite shopping. Var först meningen att Mathias skulle med, men det blev Bati som blev klar på 4 minuter och följde med istället. Hämtade även upp fader min, och sen var vi på väg. När vi först kom fram åkte vi på det nya köpcentret som har bland annat Mediamarket & MIO. Vi gick in på det förstnämde och kikade. Jag hittade tusen saker som jag ville ha ( och som jag kommer få en av dem, eftersom Fredrik köpte en julklapp till mig där, hihi ). Skapligt sugen man blev på dem där 20.000 kronors kamerorna som stod uppradade överallt. Samma sak med alla fina datorer m.m. Ja, där kunde man då hitta en massa bra presenter om man nu har råd till det. Även jag köpte en present där inne.

Över till orginal-centrat där vi började med att trycka i oss en varsin kotlettrad på IKEA. Efter den måltiden var det nästan så att man ville åka hem och sova resten av dagen. Men hur som helst sprang vi över till affärerna, och där delade vi på oss. Fredrik & Bati ville inte gå och kolla i klädaffärer så jag vette tusan vad de hade för sig. Medan så gick i alla fall jag och pappa och kikade på allt möjligt. Hittade en massa bra saker att köpa, och det resulterade att jag köpte till nästan alla i familjen. Saknas nu bara 2 eller tre stycken så är allt klart. Underbart!

Även jag hittade vad jag egentligen kom dit för att hitta. Tänkte nämligen gå på lite finmiddag på halloween och då ville jag finna mig en lite finare klänning därtill. Var mycket svårt och jag höll på att tappa humöret när jag till slut hittade en som satt bra. En riktigt fin grå klänning på H&M. Köpte också ett par nya tights & ett par örhängen. ( bilden nedan )

Dagen i helhet blev superbra och jag är riktigt nöjd. Fredrik kunde ha surat lite mindre att det tog så lång tid ( han tror att man åker till Valbo och går genom allt på 1 timme ) , men utöver det är jag glad. Det blir nog en till sväng ner innan jul för att skaffa de där sista klapparna, men då får inte Fredrik följa med :)


Nu sitter säkert mamma och undrar vilket
av dem som är till henne. Det är skönt att
handla på fina affärer, för då följer det alltid
med så fina inslagningar.


Örhängen och tights. Observera storleken:
Vad hände? :)




Idag vaknade jag när Fredrik kom hem på lunchen kl 12. Klev upp.. åt frukost.. struntade Totalt i att duscha.. klädde på mig.. försökte förgäves att hitta ett papper.. sket till slut i pappret.. skjutsade F till jobbet.. åkte mot stan.

Väl i stan så var det Arbetsförmedligen jag skulle till. Där var det full fart som vanligt men jag lyckades i alla fall snika åt mig en lite pratstund med handläggaren min. Jag funderade nämligen lite på hur/vad jag har för alternativ att sysselsätta mig med nu innan det är dags för ledighet. Praktik var det bästa, och enda hon kunde komma på. Så nu ska jag faktiskt ta och kika runt lite efter det. Helst av allt vill jag så klart ha ett jobb så länge det går, men en praktikplats skulle också vara kul. Om inte annat så kanske man får in en fot på stället + att det ser jäkligt bra ut på det framtida CV-t. Hojta till om ni har något förslag på var jag kan söka vetja! : )

Efter Ams åkte jag ut till E-center och småhandlade lite. Frukt, grönsaker, julmust och en massa små-krams. Glömde dock helt bort Toalettpapper, så det blir väl till att gå över till grann-Olle här innan det är klart. Svängde också in på Lindex för en kik & kunde inte låta bli dessa två. ( bilder under ) Mumintrollen var en av mina favoriter (läs: ÄR en av..) när jag var liten, så denna var man ju bara tvungen att köpa. Plus ett par sockar, det är aldrig fel att ha.

Mumin är bäst,
ingen protest




Just nu sitter jag hemma och är mycket nöjd över mina köp för dagen. Det är roligt att få åka in och handla lite. Lite tjatigt nu bara eftersom jag får så väldigt mycket mindre i lön än vad jag hade trott. Men man får klara sig genom det också. Hinner trots allt få lite pengar en gång till innan jul som tur är. Jag älskar mig själv för att jag redan har köpte de mesta av klapparna. Man slipper på så sätt bli totalt bankrutt i Nov/Dec.

Idag ska det lagas bandspagetti med ostsås+bacon till. Mumsigt tycker både jag och Fredrik. Och ikväll bänkar vi oss framför tvn. Alltid bra på måndagar. Så har det alltid varit, undrar varför?




Kommentarer
Postat av: farsan

Här jäklar händer det grejjer, kram å ta hand om er..

2009-10-26 @ 23:35:58
Postat av: Victoria

Haha nae det var darfor man smog upp och gjorde det pa natten :P du borjar fa en riktig bebismage nu! nar ar det dags? :)

2009-10-27 @ 13:27:03
URL: http://victoriaohlson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0