-


ÄPPELPAJ


Ja, igår åkte vi in till stan som sagt då. Var barnvakt mellan 18- 20.3, då vi spelade spel och bara tokade. När de kom hem var jag redan helt slut och det var skönt att komma hem. Blev lite besviken väl hemma bara, eftersom det var en sammanfattning av alla "Svenska Hollywoodfruar". Synd att det är slut nu, det är ju så roande att se dessa människor. Som Kenny Starfighter skulle ha sagt "så jääla slut"

Fredrik vill helst vinna över två småbarn :)

Ted skjuter

Fredde var duktig och diska efter maten
& jag dammsög hela lägenheten. Duktiga oss


Och idag vet jag inte riktigt vad som händer. Skulle egentligen ha varit på förskola, men sitter lite fast här i Marma utan bil. Måste vara den enda nackdelen med att bo här.

Hade i alla fall tänkt gå ner till farmor och palla lite äpplen. Ska nämligen försöka mig på att göra en äppelpaj, för första gången i livet. Har köpt pajformer i alla fall, så det går framåt med hela "hemmafru-grejjen". Utöver det vet jag inte alls.


Här har ni ett recept jag hittade på
nätet, men jag tror jag ringer mamma
och tar hennes för min del.

Smält margarinet i en kastrull. Rör ned socker, hälften av kanelen, vaniljsocker och havregryn. Lägg äppelskivorna i en pajform, cirka 23 cm i diameter. Bred över smeten och strö resten av kanelen ovanpå. Grädda mitt i ugnen i 225 grader runt 20 minuter eller tills pajen är gyllenbrun. Servera med vaniljsås eller vaniljglass. Det blir ungefär 8 bitar.

Ingredienser:
3 stora äpplen i skivor
100 g smält margarin
1 dl socker
½ tsk kanel (mald)
1 msk vaniljsocker
3 dl havregryn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0