.



Vecka 26


Nu är bebisen lite drygt 35 cm lång från topp till tå och väger strax över 750 gram. Ögonen kommer att börja öppnas kring den här tiden och mot slutet av sjunde månaden kommer reaktionerna på ljud att mogna, eftersom hörselnerverna är mer utvecklade då. Bebisen fortsätter att ta små "andetag" som träning inför livet utanför, även om den än så länge andas fostervatten istället för luft.



Idag åkte jag in till stan rekordtidigt. Klockan 7 ringde väckarklockan, och vid halv 8 var jag på väg in. Anledningen till detta fenomen var att jag skulle lämna in bilen för att få en ny ruta fixad. Gick då upp till mamma och låg på soffan och glömade film tills hon ringde. Åkte då ut på ÖB, Kvantum & Dollar med henne & morbror. Köpte väl mest lite gotta tills kvällen, men hittade också två billiga marshall-hållare. Dem ska jag sätta upp lite närmare jul här så att det ser lite hemtrevligt ut. Nere hos oss ser man knappt att det bor någon på kvällarna som det är nu.

Just nu är jag hemma igen, och vet inte alls vad jag ska ha för mig ikväll. Fredrik ska spela poker/gå på krogen i alla fall. Själv hade jag väl tänkt att hitta på något, men nu känns det mer som om det blir en hemmakväll ensammen. Har inte varit på topp i varken humöret eller hälsan de två senaste dagarna, så det skulle väl kanske passa att vila. Vi får se..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0