.


Bulle i ugnen, höhö

Ojoj, så skojsig jag är då!
Idag är jag på ett mycket glatt och bra humör. Måste vara för att jag haft något att göra under dagen. Klockan ringde kvart i 8 imorse, och jag for upp förvånadsvärt snabbt. Fixade till morgonfrillan skapligt och klädde på mig, och sen var vi på väg in mot stan. Anledningen till att jag var vaken vid den tiden var att vi skulle till barnmorskan så att Fredrik också kunde följa med & slippa missa tid på jobbet. Allt såg i alla fall bra ut, och jag fick lämna lite test. Hade lite dåligt blodvärde, så nu ska jag börja med järntabletter för att få allt som behövs. Har nu gått upp ca 6 kilo totalt sen första vägningen i vecka 8.

Sen åkte jag till mamma och väntade lite på att hon skulle bli klar. Efter åkte vi på Dollar, Jysk och Ö&B. På Dollar hittade jag lite julpynt. En bock, julgardiner och lite smått sött. Den här julen kommer bli mysigast på länge känns det som.

Fikade på stan med Pia och hennes dotra Frida på Tewes, där jag tröck i mig en efterlängtad sockerbulle. Klockan ett var lunchen slut för alla vanliga arbetare, så då begav vi oss upp till Ahlströms (husläkare). Jag hittade en massagestol medan vi väntade på vår tur. Och vilka puckon som inte tagit den innan, tänkte jag ! Fick sen vaccinet
, och det var inte alls så farligt som jag trott. Så nu har jag gjort det i alla fall. Hoppas inte att man får ångra sig igen nu bara. Men det ska väl inte vara någon fara?

Ut till E-center där jag egentligen bara skulle ha en falukorv, men det slutade att jag handlade en Massa gott. Så ikväll har jag planerat på att traska upp till Lage & Susanne och bjuda på en liten godbit. Hittade nämligen såna där tjocka våfflor som man brukar köpa på marknader m.m. Dem tänkte jag rosta lite i brödrosten, sen ha på hemgjord sylt, grädde och toppa med några jordgubbar. Gubbar hittade jag även på Ica. 40 kronor.. "Det var dyrt.. - Gubben Pettson "

Väl hemma har jag bakat mina första riktiga pepparkakor. Köpte degen igår och testade en plåt då, men råkade glömma dem i ugnen så de blev svarta, så de gills inte riktigt. Men idag blev de helt okej. Förrutom första plåten, soom vanligt. Varför blir det alltid så?
Fin i förkläde
Därav "Bulle i ugnen"









Kommentarer
Postat av: farsan

hej på dig, så kul å läsa din blogg.

Gulli bulle med förkläde,luktade det gott i huset med peppark. bakning kan jag tro...kramen

2009-11-18 @ 22:00:03
Postat av: Caroline

Guud vad stoooor magen blivit :D Vad roliigt :)

2009-11-18 @ 23:12:41
URL: http://metrobloggen.se/carolineandersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0