.


Sammanfattning

I helgen var jag som sagt nere i Stockholm. Ska sammanfatta lite kort i vad vi hade för oss dessa 3 dagar.

fredagen kom framor och skjutsade in mig till Resecentrum. Bussen gick vid 16, och bussen var totalt fullproppad, så jag fick sitta stilla hela vägen. Och nej, det var inte trevligt på grund av ryggen m.m. Och att det satt två snorjärsar framför mig som pratade bara strunt heeela vägen, gjorde Inte saker bättre. Det var nog den sista gången jag åkte så där långt i en buss i alla fall.

Väl framme så var det fullpackat med folk som vanligt och jag är väldigt glad att bo i lilla Söderhamn där man kan gå utan att stöta ihop med andra varannan sekund. Kände en stor tacksamhet över vårat Marma just då. Efter tunnelbanan och all packning så var vi i alla fall Äntligen framme. Vi åkte nästan direkt ut till Barkaby för att handla lite göttans, samt hämta Ökan efter jobbet. Sedan hem och kikade film. Ökan måste ha slagit rekord i att vara vaken länge, men när vi la oss så dog båda två i stort sätt.


Pökets rum, där jag sov

Köket

Vardagsrum



lördagen tog vi god tid att göra oss i ordning. For sen ut till Barkaby igen för att kika lite. Började på Plantaget, där vi hittade lite fint till deras lägenhet. Ökan la ut mer än 500:- på blommor, men det var det värt. Blev super i det stora fönstret. Var in på MIO en sväng och kikade runt. Där skulle jag kunna handla upp alla min pengar (om jag hade några dvs). Riktigt snygga soffor har de fått in. Precis såna i min smak. Efter MIO blev det IKEA, där vi började med att käka mat. Vi blev lite besvikna på att de bytt kotletten (i kotlettraden) till kyckling istället, men när vi väl fick maten så var den helt godkänd. Kanske godare till och med. Gick runt och kollade och jag hittade lite fina prylar till jul. På juldagen ska vi nämligen vara här hos oss, och då jag att det ska vara lite julkänsla i alla fall :)
Matta är snygg på MIO

Ökan gillar soffan hon ska köpa

Planteget var Jättestort, med ett Waynes
mitt i, som syns lite i bakgrunden

Johann hittade en julegris som fick heta Lennart

Ser roade ut efter maten

Snyggaste bilden i år

Willys igen, och sen hem. Var egentligen meningen att vi skulla ha gått på bio, men ingen av oss orkade riktigt. Så istället kikade vi på gårdagens Idol och lite annat skit på tvn. Lite svårare att sova denna natt, och var tvungen att kliva upp en gång. Ont i magen och en Extrem halsbränna med sura uppstötningar. Det måste vara den jobbigaste saken med denna graviditet. Som tur är så finns det i alla fall lindring för saken som jag tar näst intill varje natt nu för tiden.

Söndagen tog vi det bara lugnt och låg på soffan. Fixade ordning fläskfilé och potatisgratäng innan det blev dags för oss att åka hem mot Söderhamn. Det var inte lika jobbigt som att åka buss, men näst intill. Sjukt ansträngande att sitta stilla i långa sträckor, och lillen gillar inte alls att ligga och skumpa i en bil. Det var den sista resan jag gör innan pysen ska kika ut nu. Väl hemma i Söderhamn köpte vi lite chips och kikade film. Var skönt att ligga i egen säng och kramas lite efter en helg borta. Borta bra, men hemma bäst.

Så här såg vi väl mest ut i helgen.
Nedslagna i soffan framför tv eller dator
En läcker avslutande bild


Thanks brudar + Johann för helgen !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0