Tidigt inlägg


Såhär tidigt är det inte ofta man ser Alexandra uppe. Hade stränga order att jag skulle vakna av väckarklockan och väcka sovtutan till pojk jag hittat. Hatar att vara otrevlig med väckningen, eftersom jag vet själv att det är bland det västa som finns. Försökte lite gulligt, och tillsist drog jag av täcket. Men inte ens det fungerade, så jag ger upp. Och vad gör jag uppe då? Jo, nu råkar det vara så att, till skillnad från Fredrik, så blev jag pigg av hela proceduren. Så nu sitter jag i ett kallt vardagsrum och försöker samtidigt få lite viktiga samtal gjorda när jag ändå är vaken.

Igår var det torsdag och jag lekte med Sandra. Hon sov över på ons-tor så vi hade hela dagen. Fredrik skjutsade in oss vid halv 1 till stan, där vi gick och tittade i våra 3-4 affärer, som söderhamn har att erbjuda. Jag hittade väl två olika saker jag vill ha, men snålJudas kom fram så det blev ingen alls. Gick efter det hem till henne en sväng och väntade på bil. När den väl kom så skjutsade vi ut sandras mamma och syster till Norrala, där jag för första gången fick se riktiga MONGOHÖNOR ! Ja, mongohönor var nog det minsta man kan säga. Dom var mutanter rent ut sagt. Äckliga varelser! Aldrig att jag gick nära dem någon gång.

Såhär såg dom nästan ut, fast ännu äckligare i verkligheten.


Efter den synen åkte vi vidare och fet-åt, och sedan tillbaka ut till Marmaverken. Där spelade vi lite spel och färgade håret på S. Blev skitrött och Fredrik suckade på kvällen när han hittade sin handduk med röda fläckar på. Åh, jag älskar att göra honom less. Det roar mitt arbetslösa liv.

Idag är det fredag och alla planer blev uppochner vända igårkväll. Mamma hade planerat in att vi skulle komma och käka m.m på lördag och vi tyckte att det skulle bli jätteskönt att vara nykter en lördag, men nu har hon bestämt sig att vi ska käka idag istället. Det blev inte alls bra med tanke på att vi kanske hade tänkt dra ihop någon slags fest eller liknade. Känns bara jobbigt att vara full på lördag, och bakis på söndag är aldrig en hit. Denna söndag hade jag nämligen planer på fiske. Jaja, får väl se hur det hela slutar, ska ha någonstans att vara först och främst.

Nu ska jag väl gå och försöka ruska lite liv i pojken igen. Sjukt att någon kan vara lika morgontrött som mig. Han ska få ta öven min nominering, lätt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0