F-F-F Lördag

Föräldra-Fredrik-Fri  Lördag

Idag är det lördag och det händer mycket i det lilla Söderhamn. Och som vanligt när det är sådan hysteri och en miljard småglin som spyr hit & dit, så håller sig sura Alex hemma. Nej, de små rör mig inte i ryggen, men jag är inte en sådan som Måste ut så fort det är något. Kan snarare tycka att det är rätt jobbigt att vara ute så fort alla andra är det. Har en tendens att bli en jäkla massa tjafs och annat tråkigt. Så i dessa situationer är jag hemma i säkerhet från allt och bara myser. Och konstigt nog är det då man har det som bäst hemma. Så idag skjutsade jag in pöjkar till stan, och sen var det fulla rullar ut tillbaka till Marma. Här ute har jag det prima skinka. Ska bli intressant att se i vilket skick pyret är i när han kommer hem bara. Men det är sådant man får tåla : ) Snart/senare lät det som om Sandra Bröst och Elin skulle ta sig en sväng ut och hälsa på, det är alltid roligt.

Var från början meningen att alla skulle vara nyktra hela denna helg, men det kunde man kanske förstå att så blev inte fallet. Igår blev det bestämt att mysdrickat skulle fram med osten & kexen. Det hela slutade att halva Marma kom och det var fullt drag. Var mycket trevligt större delan av kvällen tills en person fick för sig att spåra järnet. Med temprament som stod på högvarv så röks det ihop, men det löste sig tillslut i alla fall. Synd att det hela slutade som det gjorde, men men.

Idag var det meningen att det skulle bli fiske och annat mys, men så blev det inte heller. Tror vi klev ur sängen runt halv 3, och då var det bara att börja röra på sig. Upp till mamma & pappa -Petterson för käk, sen skjutsa in till stan. Det roliga med den här kvällen är nog själva situationen. Andra tjejer brukar annars vilja/tjata på pojkarna att de Inte ska behöva gå på krogen och supa. Alexandra Lundgren säger åt pojkar att de MÅSTE gå på krogen eller åka någonstans och supa. Det kan vara skönt att få vara själv ibland, så är det bara.

Imorgon blir det därimot fiske ta-mig-i-mumindalen.
Vad jag hört så ska det blir finväder och då är det nästan ett krav. Sjösatte nu i torsdags, sen tog vi vår första båtrunda för året. Åkte upp mot Bergviksbron och fiskade gös, men det blev endast en liten liten aborre. Fredrik tyckte att vi skulle bryta av den och ge den till Kattis (observeta namnet på katten, haha) men jag tyckte att den kunde få leva och den blev åter släppt i vattnet. Satt senare och tänkte på vad glad fiskens fiskmamma & pappa blev då. Tyckte gott och väl att de andra fiskarna skulle se min hjälteinsats och offra sig till att bli mitt käk. Tydligen inte, för ingen mer fisk blev det.

Det har hänt en jäkla massa de här dagarna, men jag känner inte att mer behöver nämnas. Haft det mycket bra den här långhelgen i alla fall. Sådär fjantigt kär och pirrig, och det är aldrig fel. Så nej, jag har inget att klaga på direkt.
Nu ska jag höra mig för ifall tjejerna skulle komma förbi. Om inte så ska jag ta mig en snabbdusch och sedan lägga mig med boken i någon timme. Den här kvällen har varit bra.

(Bilder sedan igår kommer så fort Matta lagt över dem)
Godnatt mina kära


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0