Helgen sammanfattad


Sista April blev en lyckad dag/kväll. Började med lite grillning med en massa fina folk. Gick lite segt för mig i början och jag var inte direkt festsugen men senare blev det bättre när Matta kom. Vi körde en lite egen förfest på sängen med monstergroggar, sen var det bara att köra. Själv blev jag lite för full och det blev lite knas en stund, men sen löste det sig i alla fall. Gick då ner på skäret där det blev eldning och jäs. Tyvärr så åkte mer än hälften av alla in på krogen, men av vad jag hörde så var det inte alls roligt där inne, så jag ångrar då inte att vi stannade här ute.
(Bilder kommer inom kort)

På fredagen mös jag, Fredrik, Matta, Johan och Viking hemma på min gata i staaan. Hyrde äckelfilm och pyste ned i soffan bara. En helt okej fredagskväll var det i alla fall. På lördagen fyllde pappa år så jag och Fredrik gick dit. Skapligt drygt att jag fick världens pollenallergi exakt hela dagen och satt med snorig näsa och griniga ögon bara. Vädret skrek efter fest, men det fungerade inte så bra med tanke på pollenögonen, så det blev mys hela kvällen istället. Smart som jag var så tog jag 3 allergipiller nästan samtidigt, innan jag fick reda på att man egentligen ska ta en på morgonen & kvällen. Så jag blev trött som aldrig förr och somnade i soffan, innan 1 till och med. Och jag som brukar vara vaken sist av alla i vanliga fall. Men det var skönt att vara trött också. Lite tjatigt med tanke på att det var lördag och så bara.


Idag har jag lekt ett tag med Matta. Vi fettade oss och satt och snackade allt mellan himmel och jord i någon timme. Var meningen att jag skulle stanna inne i stan tills mamma kom hem, och umgås lite med dem, men jag fick abstinens och var tvungen att åka ut hit till Marma istället. Så är det kanske när man är kär? Jag har väl glömt hur det var.
Om ett tag traskar vi upp till plan och tittar på Tomas & Anton när de sparkar boll. Inte min favoritsyssla, men det är gött att vara ute i alla fall.



Imorgon är det väl inte så mycket planerat. Ska åka in med farmor och gå på loppis bara, annars inget annat. Jag jäser  lite på att vara arbetslös faktiskt, när finvädret är på oss. Just ja, jag ska börja gå imorgon igen kom jag på. Tycker det ska bli otroligt tråkigt, men det behövs. 11 kilo sen studenten, wohoo ! Slut med chips och en promenad per dag så löser det sig i alla fall. Får se om jag dör på promenaden nu då. I så fall, hej hej.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0