IP, kalas & akuten


De kan dom där Arbetsförmedlingsmänniskorna. I alla fall förvirra små små barn, som de verkar tro att alla är utan ett jobb. Men jaja, det är väl deras jobb, att vara dryga dvs.


Imorse ringde klockan kvart i 8, och jag var förvånadsvärt pigg efter att ha varit vaken till efter 2 på natten i full fart med att ta ut mitt löshår. Höll på att börja gråta eftersom det kändes som om hela skallen skulle följa med några gånger. Hur som helst så kom de äntligen ut, men inte i lycka kan jag säga. Ser helt pucko ut nu utan, trivs inte alls. Men det var nödvändigt.

Har inte haft tid att skriva nu på några dagar heller. Vad har hänt?
Jo, i lördags blev det i alla fall fest efter mycket om och men. Anton fixade nyckel upp till IP och vi samlades ett gäng där. Var med om en mardröms cykeltur med Långkuka Norda, och sen var det full rulle. Kom fler folk och det hela slutade med att det blev kanske en ca 30 pers. Var meningen att det även skulle vara brännboll, men det hela blev lite för oseriöst när det inte fanns någon som ville räkna. Blev supa istället.

Kvällen blev sådär lagomt lång och hölls kvar på samma ställe som jag gillar, så det var en helt okej dag/kväll. Blev lite tjaffs där på slutet, men det ordnade sig. Jag och Matta åkte hem till Fredrik när vi frös, och det var meningen att grabbarna skulle komma direkt efter, men vi hann somna sked innan två totala dönickar kom insläntrandes. Jag skrattade mig själv halvt harmynt innan det hela var klart. Dagen efter mådde pojkarna lite som de förtjänade, men vi tog oss in till staden för käk hos Bodde i alla fall. Kinamat som alltid, mumma.

Jag och Freddieboy fick brådska bort till pappa efter kinakäket, eftersom systra fyllt år dagen innan och skulle firas. Blev lite mer slitet för vissa (Whiskey-Fredrik), men det gick ändå in några kakor. På vägen hem bestämde vi oss för att stanna på Coop för att köpa med oss lite gotta till kvällen och kanske hinna med att köpa en ny tvättkorg. Väl där inne kände jag mig lite konstig, men det hör inte till ovanligheten nu med all pollen och skit i luften om våren. La ingen större vikt vid det, tills vi kom till kassan. Kände då lite över ögan och upptäckte att det var totalt igensvullet. Fick ta ett löpsteg bort till toaletterna och tvätta bort sminket, och såg där till min förskräckelse att ögat var äckligt och rött med en slags gegga över sig. Inte vackert. Allergisk reaktion.. på Coop.. på en söndagskväll... KUL.. !  Sist jag fick det var det nära på att jag strök med, så det blev lite av en panik där. In på akuten med hast och trycka i mig en massa piller. Fredrik stackaren, som var bakis som en gnu, fick sova på min axel i nästan en timme i väntan på stabiliseringen. Hur som helst så gick det hela helt okej, med tanke på vad som skulle kunnat ske. Ramlade in i sängen väl hemma och sova bort resten av dagen. Medicinerna var med andra ord inget att leka med.

På måndagen blev det mys med bad och ljus. Sådant som man borde göra varje måndag för att glömma dess ruttenhet. Idag har jag som sagt varit in på Arbetsförmedlingen och imorgon blir det likaså. Det ska bli roligt.. Lika roligt som nageltrång.

Bilderna sedan söndagen på kalaset.


Ida fyllde 12 år

Vi skrattar ihjäl oss åt Fredrik som håller på att somna sittandes.

Två målningar av far.

En som jag fått, och som nu sitter i Marma.

Nybyggt växthus på gården.

Bilderna sedan lördagen kommer så fort Matta slutat pilla i prupphålet : )





Kommentarer
Postat av: ök

Helt sjukt vad jag är kär i Mats tavlor. Sjukt snygga!

2009-05-19 @ 18:07:37
Postat av: Anonym

Ja, fast de här är inte mina favoriter direkt. Ska knäppa ett kort på en som jag älskar och lägga ut, den är grym!

2009-05-19 @ 18:49:23
Postat av: matta

Hahahahah lite less man kan va då Brall ;) Nu har du ju bilderna tjatnöt

2009-05-20 @ 16:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0