Hur länge?


Hur länge har det gått sedan jag skrev sist? Ingen aning faktiskt.


I alla fall så vet jag inte var jag ska börja. Har gått runt i Gävle som alla andra arbetslösa människor och gjort små inhopp på arbetsförnedringen, som bara kan styrka att det faktiskt knappt finns några jobb förrän i sommar. Veckorna är tråkiga och avlöses med helgerna då jag på något konstigt sätt lyckats gå ut i alla fall en av dagarna, utan att ha några som helst pengar för det. På något vis lyckas jag i alla fall, men om det är en bra eller dålig sak vet jag inte. Efter lite hårda ord från mamma kanske det börjar bli dags att styra upp det hela.

Så ja, det är det jag håller på med om dagarna.
Har varit med om många roliga stunder nu sedan jag skrev sist, men orkar inte riktigt ta upp alla nu.


Förrvirring på olika sätt har dykt upp, i alla dess former och det gör en kanske lite sur och disträ. Inte meningen i så fall. Arbetslöshet kan göra tråkiga saker med en. Första lösningen till nystanet är såklart att skaffa sig ett jobb. Efter det löser sig de andra i turordning. Jag fortsätter leta. Tills dess har jag bra vänner som delar med sig av lite allt möjligt, och det känns ju bra. Tacka vet jag för vännerna. Låter som en 14åring på Lunarstorm som bara "ääääääälzkar sina vÄnNeR", men det är så sant. Det märks vilka som är värda att sättas på pedislaen när det kniper. Oerhört tacksam.

Blev mycket klagande just nu, men så kan det vara.
Tills nästa gång jag skrever ska det stå lite mer positiva saker.
Kan dock bli om ett bra tag eftersom jag, som sagt, inte äger en dator.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0