Grattis Emma


Idag fyller vår egna plugghäst Mickelsson år, och det är tråkigt att inte kunna fira henne eftersom hon befinner sig ett X antal mil härifrån. Det är så tråkigt att människor man har nära flyttar så långt bort från en, men man är fortfarande glad för deras skull. Men ibland önskar jag att det gick att zippa hit dem. Som idag till ett exempel. Kom hem snart tokfia!



Vaknade pinsamt nog för inte alls så länge sedan med att mamma kom in i rummet och sa att de skulle gå. Jag fattade ingenting först eftersom jag även inatt har drömt en massa sjuka saker, och det känns som jag sovit högst en timme. Så nu sitter jag här med en huvudverk som heter duga och med en trötthet som kan mätas med trötter-dvärgen. Men men, what to do? Dagen kommer i alla fall blir lika lugn som igår, så det här baciellen helt och hållet försvinner innan jag ska fixa en massa.

Har suttit och kikar runt på olika utlandstjänster, och jag hittar ingenting. Blir frustrerad! Har nämligen hört talas om något som tydligen skulle betala resa/boende/mat om man kom och jobbade, men något sådant hittar då inte jag i alla fall. Är det någon som vet vad det är? Skulle hur som helst sitta utmärkt att göra något sådant nu eftersom jag inte är bunden till någonting för tillfället. Är rätt tragiskt, men också befriande på samma gång. Kunna bestämma exakt vart som helst att åka. Problemet är bara att det inte finns överdrivet på pengar på mitt konto, så det där jag pratade om vore perfekt. Sätt mig på ett plan, så kör vi bara!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0