Moonwalks i flickrummet




En musiklegend har dött, och jag antar att det pratas lika mycket nu som när Elvis dog. Själv gillar jag inte alls att människor ska sitta och spekulera i hans privata liv. Det är skamligt hur pressen håller på. i Amerika är de galna och saknar respekt, men tycker man inte att Sverige kunde hålla lite status? Ta Aftonbladet idag till ett exempel? "Barnen-ett mysterium " Han älskade dem, men var Michael deras far?"

Hur kan man sitta och prata om det här i tidnigar en DAG efter att han dött? Är det ingen som tänker på familj och vänner? Nej, jag kan bli så arg över hur folk agerar i dylika situationer. Fattiga människor. Vad hände egentligen med att respektera de döda?

Själv kan jag bara säga att det är tråkigt att han är död. Det hände trots allt lite som skakade upp Hollywood, när han var i gång. En skön kontrast till alla religionsgalna adoptera-hela-världen-kändisar som annars pryder tidningarna.

Jackson var legend innan han ens var död, och för mig representerar han de yngre åren då hans skiva var bandat på min gamla sprängare och man stod och sjöng för fulla halsar, samtidigt som man försökte sig på några snygga moonwalks i flickrummet.



  



Över till annat. Jag ser ut som en kräfta kanske jag kan berätta.
Var som sagt på Ljusnebadet igår med familjen och nu har det satt sina spår. Huden är tokröd överallt och det svider sådär lite småmysigt. Hade frossa i natt och frös som en halvtinad ärtpåse. Var först tänkt att jag skulle följa med Malin & Tomas på Mohedsbadet, men jag tror jag ska hålla mig i skuggan idag faktiskt. Testade sitta i solen lite imorse, men jag fick snabbt reda på hur det känns att vara vampyr.

Helgen ser i alla fall ljus ut, och nog ska man hitta på något skoj. Fredrik stannar hemma från.. dit han skulle åka (minns inte), så det blir väl antagligen lite fiske i helgen. Kanske också träna lite på tennis igen. Gjorde det igår på kvällen, och jag måste erkänna att jag verkligen var usel på det. Har nog aldrig varit så usel på något i mitt liv. Men jaja, övning ger färdighet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0