moppeåk & matlagning


Illa hur det har gått nu sedan tvn kom. Just nu har vi varit utan i ca 6 dagar, och det känns helt okej Just för tillfället är jag ensam och då hade det inte varit fel att kolla lite 2½ men, fast det fungerar ändå. Nu de här dagarna har vi umgåtts och pratat betydligt mer än annars, vilket är kul. Enda minuset är väl att vi blivit galna på varandra efter att ha spelat Chicago några hundra gånger. För det mest är det jag som förlorar, och blir så in i glödheta arg. Attans till RÖTkarl jag har faktiskt.

Imorgon blir det inget speciellt heller. Fredde ska väl byta ut däcket på moppen så jag kan köra runt med den i alla fall. Lärde mig förresten IDAG att köra växlad moppe. Har tidigare haft vespa, så jag har aldrig lärt mig köra, men idag så. Skrattade mig harmynt det första försöket, men sen gick det bättre. Inget svårare än att köra bil egentligen. Men vilken syn dock. Fredrik vek sig dubbelt när jag kom i uppförsbacken och växlade helt fel så det skar sig i hela Marmaskoga. Så om ni efter idag ser en lite för gammal tös på en lite för gammal moppe hädanefter, så är det jag.

Något i den stilen, fast svart. Tänk er mig, med
bombarjacka, crosshandskar & en på tok för stor hjälm.



Något annat som jag skulle skratta ihjäl mig åt om jag kunde se mig själv, så var det idag. Fick för mig att jag skulle göra chili con carne, och köpte hem köttfärs, bönor, ris & bröd. Det jag totalt missade var den där mixen som man tydligen skulle ha i för att det ska bli enklast. Höll på att ge upp när jag fick upplysning om detta, men fick andra ideér istället. Tog chilikrydda, vitlökskrydda + paprikakrydda och hade i. Stod där och bara slängde i en massa olika men det blev aldrig bra. När det tillslut blev balans mellan de alla så var köttfärsen redan tokstark och jag höll på att dö. Men det var ändå ätbart och jag är lite stolt över mig själv ändå. Fredrik tyckte det var gott i alla fall, så lite stolt får jag vara. Och i all hast kom jag även på att göra en kladdkaka, som också blev helt okej för att vara första gången det med. Hann också med att hänga tvätt, städa och dammsuga under dagen. Ja, idag är jag värd lite beröm tycker jag ändå. Ni kan maila ert beröm till [email protected]

( Förstår icke vad som hände med texten eftersom den blev så där stor, men ett som jag vet är att jag fattar hur man ändrar & är för lat för att skriva om. Så det får vara sådär )

Hur som helst kommer Matta hem i helgen. Hon fyller år på torsdag tror jag att det var (?). På fredagen ska hon fira med familjen, men på lördagen ska jag allt kidnappa och hitta på något skojj. Vet inte alls vad det blir, det återstår att se. Vill inte in på krogen, snarare ha en riktigt rolig hemmafest någonstans så det blir skojj hela natta lång. Någon som vill ställa upp med sitt hem? Här är det lite för litet för att klämma in sig. Hur som helst så kommer det bli roligt, det blir det alltid med tokarna mina.

Nej , nu ska jag lägga mig och läsa lite bok innan F kommer hem. Är och spelat tvspel hos grannen som i vanlig ordning medan jag sitter här och ugglar. Tvspel är inte min grej, blir bara så förbannad. Vill inte ens veta hur många dosor jag kastat i mina dagar. Lagomt för att bli bannad från att låna småsyskons tvspel i alla fall. Men det är rätt skönt att han går ibland också, så jag får tid för läsningen. Konstigt nog blir det inte Alls mycket av det nu för tiden, trots arbetslösheten. Konstigt det där.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0