En sväng till stan


Idag väntade jag till Fredrik kom hem på lunchen, sen skjutsade jag tillbaka honom efter och snodde bilen till stan. Hade lite ärenden där, men det gick fort, så jag var på hemväg kanske 30 minuter efter. En ganska komisk sak hände dock på vägen in. Ungefär vid den första rondellen efter E-center så börjar bilen halv-hoppa sådär som när man får soppatorsk. Jag tänkte enbart ååååååneej, med tanke på var jag befann mig just vid tillfället. Det hela hör till saken att det var dåligt med soppa redan i Marma, så jag svängde in på Statoil där, men pumpen var totalt fläng så den tog varken mot mitt kort eller den sista 20an jag som tur var hade löst. Så jag tröck i 40 kr iaf för att klara mig till stan, men som alla vet så drar dessa bilar en hel del och jag började som sagt att halvhoppa på väldens dummaste och olämpligaste ställe. Fick gasa till lite ibland, och sedan rulla så mycket som det gick. Lyckades i kanske 15km/h ta mig in till Jet, där brevid McDonalds, och där fungerade kortet utan problem. Tack för det i alla fall.

På hemvägen kände jag mig otroligt hungrig, och på snudden  till svimfärdig, så jag köpte med mig ett Happy Meal hem till Marmaverken. Det var mumsigt värre kan jag säga. Men nu får jag ta och skärpa mig lite på den fronten. Fast faktiskt så har jag dämpat ned lite, men man får ta det lite i taget : ) Konstigt nog har jag Nästan helt tröttnat på chips och dipp. Det trodde jag inte var möjligt.



När jag hämtat upp darling från jobbet så ska vi upp till hans mamma & pappa för grillat. Alltid lika gott faktiskt. Sen vet jag inte hur länge vi blir kvar där, ska planera lite inför resan nästa vecka. Om det inte blir allt för sent, så åker vi nog ut till Sandra Bröst + familj för lite öl. Jag är fortfarande inte helt okej i magen, så jag blir nog nykter och kör, men det kan bli roligt ändå. Vi får se hur kvällen ter sig.




Kommentarer
Postat av: sandra

Hoppas verkligen att ni kommer, vore super! så längesen vi umgicks nu juuuuu ;)

2009-07-17 @ 15:14:15
URL: http://http:/sandraosth.blogg.se
Postat av: sandra

Ja men det låter bra det! Självklart tycker jag att han ska komma med ut och dricka lite med oss, jag vet nooog att han är sugen på lite öl ;)

2009-07-17 @ 17:20:29
URL: http://http:/sandraosth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0