Ringa hit och ringa dit


Ja, så känns det just nu. Sitter och gruvar mig för att åka ner igen. Sen har jag kanske en miljon saker att ta tag i nu, som ska vara avklarat innan 2 veckor framåt här. Det då är det inte lite som ska fixas heller om man säger så. Ringa hit och dit, fram och tillbaka. Ja, en sak som jag har lärt mig på det senaste året är att absolut Aldrig skjuta upp saker. Det är lika bra att ta pinan på en gång och ha det borta sen. Jäkla pengar. Pengar förstör så sjukt mycket. Ge mig ett riktigt bra jobb nu så man kan slappna av.

Tåget går från stationen 13.25 och fram tills dess ska jag inte göra mycket. Ringa en massa som sagt, men alla har ju lunch så jag får sitta och vänta. Passar på att skriva lite här så länge. Umgås lite med moder också innan. Skapligt less att behöva lämna henne också. Det är nog det värsta. Det kanske inte är så dåligt, men möjligheten finns där. Och den möjligheten gör att man skaffat sig en liten bättre syn på saker och ting. Nu håller vi bara tummarna fram tills slutet av denna vecka. Hur som helst så kommer det gå bra. Vaknade faktiskt med ett litet leénde på läpparna imorse av någon konstig anledning. Det är bara januari, men det känns ändå som om våren är på väg, och allt det underbara vaknar till liv. Alla är så glada och fulla av bus, som gör att näst intill allt blir roligt. Sommaren 09, ska bli den bästa någonsin.

Det enda tråkiga med sommaren och våren är att jag inte kommer fräffa på Matta o Emma så mycket, då dom är kvar i Stockholm. Och som min situation är/var, så kan inte heller de åka hem ofta. Men jag hoppas att de kommer ner på Cityfesten i alla fall. Haha, jag pallar inte med att jag redan planerar inför sommaren, när det fortfarande bara är Januari. Men jag har ju som sagt lovat mig själv att jag ska börja tänka lite längre fram, och jag kan väl lika gärna börja med det =)

Fick nyss ett mess av carro att hon ska ha en liten luva på hennes 19års-dag. Jag älskar nog andras födelsedagar mer än min egen. Glädjen av att fylla år försvinner nog mer och mer för varje år som går tror jag. Förra året var väl okej med tanke på att man fyllde Systemet, men här framöver är det bara ett tecken på att bli äldre. Skulle vara fint att stanna runt 25.




Nej, nu börjar luncherna ta slut och jag ska fortsätta ringa.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0