Rest in Sleaze


Efter två dagar av bara en massa tok så är jag nu sliten som en lite för gammal rockstjärna. Helgen gick otroligt fort och man vet inte riktigt vad som hände på vilken dag. Jag säger det igen.. jag pallar inte tvådagars. Kanske jag ska berätta lite om helgen också?

Fredag
Jag och Matta vill absolut dricka lite vin och vi bestämmer oss för att det INTE ska bli något slags härj eftersom båda hade storslagna planer inför morgondagen. Vi hamnade i Påjjes nya lägenhet, med honom och Mathias tillslut i alla fall. Delade på vinet vi hade med oss och av någon anledning blev jag bra dragen av det lilla. Konstigt med tanke på hur mycket jag brukar behöva. Hur som helst så slutade det med att vi åkte in till stan i alla fall. Jag kom ifrån de andra och hamnade i en kö någonstans. Blev skitförbannad på vakten och det slutade med att han blev vrång och vägrade släppa in mig när de andra gick in. Typiskt Stockholm faktiskt. Jag tröttnade och hamnade tillslut på ett annat ställe som jag heller inte minns vad det hette. Där var det mysigt som tusan och jag hittade en massa sköna människor. Ja, hela kvällen var som en dimma egentligen. Somnade sött runt 5 någon gång. Ställde klockan, men sjukt ovetande om det hemska uppvaknandet jag strax skulle få...

Lördag
RIIIING.....RIIING.... Jag fattar ingenting alls!
"Hallå, är du vaken? Nu är jag på Centralen". Det var Pöscha, som jag lovat komma och möta där på morgonen. Tittade på klockan och upptäckte att jag endast sovit kanske 2 timmar, och var fortfarande gränslöst alkoholpåverkad. Med kläder som verkade så varma kvällen innan, traskar jag i spöregnet bort till stationen för att möta. Tillslut hamnade vi hemma igen och båda somnade som stockar, dock av olika anledningar.

Efter någon timme var det dags att vakna igen och sätta fart. Nu snackar vi sliten ggr 10.000. In till Gallerian för att inköpa lite saker till kvällen. Blev väl lite piggare lagomt tills vi åter igen kom hem och det började kännas som att det skulle bli en bra kväll ändå. Drog igång drickadet igen runt 5, och det tog emot. Det var meningen att vi skulle till Nalen (Rest In Sleaze) mellan 5-7, men det slutade med att vi åkte härifrån till halv 10 tror jag den var. Tvåmanna-förfest som jag och Pöscha är bäst på. Väl inne fick vi leta ett tag, men när vi kom dit var det lätt värt det. Sjukt mycket snygga människor som hade jätteroligt. Kom lagomt till vårat band skulle börja spela, och det blev allt annat än lugna puckar kan jag säga. Det är roligt att få härja lite ibland.

Efter spelningen och allt så blev det lite knas och tjaffs, så jag åkte hem förvånadsvärt tidigt egentligen. Men som det var värt det när jag la mig i sängen och det var helt knäpptyst. Vaknade inte alls när Sandra, eller de andra, ringde på natten. Hur som helst så var hela dagen och större delan av kvällen/natten var faktiskt skitroligt, och jag kommer antagligen åka dit igen nästa år om det blir. Synd att vi inte hade kamera bara, hade varit jättekul med bilder.



Söndag
Åter igen blev det till att vakna på morgonkvisten. Denna gång skulle hon dock hem igen och jag sällskapade henne till centralen. Måste ha varit en syn för gudarna att se oss där. Sjukligt äckliga och med de flesta hjärncellerna borta efter den hårda helgen. Väl hemma Igen så åt jag chips och bara glodde på dumburken. Chips och jag hör ihop som snö på fjället. Träffade senare på Matta och vi åt mat på gallen igen. Just för tillfället kan jag knappt hålla upp ögonen och ska strax ta en snabbdusch och efter det sluta de små blå och sova. Ser inte fram emot morgonen när jag måste kliva upp tidigt IGEN för jobb. Kommer även se ut som ett pucko eftersom jag tagit hål i näsan igen och måste täcka över den med tejp om jag ska jobba. Men jaja, det är ju som sagt ingen som känner mig här. Sen jobbar jag förhoppningsvis bara i 4 dagar till nu. YES!

Aja, dusch nu, sen sova..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0