Gårdagens roadtrip


Lammet och jag bestämde oss igår för att ta en liten mini roadtrip till Gävle. Jag tittade på en lägenhet och hon ville köpa nya smycken till ansiktet. Tittade på lägenheten, som var fin och trevlig, som jag nu hoppas att jag får. Sen stannade vi till på staden en sväng för att kika på smyckena. Lammet satsar på den klassiska julgranen i ansiktet : ) medan jag sparade lite pengar och höll fingrarna i styr.

Medan vi gick genom 9an så blev Kim haffad av en, alltid lika dryg telenor-försäljare. Jag höll för öronen men hon kunde då inte låta bli. Kanske hade något att göra med att han var snygglo? : ) Efter att hon stått där och drygat en stund så gick vi. På vägen tillbaka till bilen kommer den andre av de två fram och ska försöka få kontakt med en sån där dryg fråga, som man känner sig som ett svin om man inte svarar på. Men då kommer det fram ett mycket bra svar som bara Lammet kan : "Näe, nu tar du det lugnt.. ". Den andre killen som vi redan pratat med la av ett asgarv medan vi gick förbi. Rolig situation bara.

Väl i bilen och parkeringshuset får vi såklart syn på telenor-bilen och det röck i våra små busfingrar. Skrev en alldeles förträfflig lapp och satt fram på rutan, som en liten överraskning. Ja, många skratt senare var vi hemma i Söderhamn igen och fortfarande sitter jag och bara väntar på att få svar av lägenhetskillen. Hoppas..


      
                        

Idag åker la familia till backen för lite pulka och korvgrillning. Runt 3 kommer Ida och hämtar upp mig för lite äventyr. Blir inte vilket äventyr som helst heller. Jag ska för första gången sedan jag var kanske 6, testa att rida på en häst. Och då var den en sån där liten mini-häst, så det här kommer bli intressant. I alla fall med tanke på att jag är rädd för djuren.


Kommentarer
Postat av: frida

grattis på namnsdagen bruden ;p

2009-02-17 @ 19:07:34
URL: http://friidapalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0