Hänt en del


Ja, nu den här senaste veckan har det hänt en hel del faktiskt, men det har inte hunnits skriva ned någonting här på bloggen. I fredags var det fest i Marma med nästan alla av mina fina kuskare + Emma. Jag kläckte då även nyheten att det i Mars tillkommer en ny liten person till lilla familjen här ute. Mycket gråt och skuttande senare så var nyheten äntligen ute, och efter brudarna varit på krogen vet nu i stort sätt alla. Ibland är det faktiskt bra med en liten stad : )

Lördagen var det fest ute i Sandarne på MCklubben då Mathilda fyllde 20 bast. Hela Hansson & Jonsson släkten samlad så det blev allt annat än lugnt den kvällen. Jag fick agera skjuts som förra kvällen, men det gjorde inte så mycket. Mamma hade nu fått tillåtelse att berätta nyheten för alla, och det utnytjades till fullo kan man säga. Alla & ingen fick en hel historia berättad och pekande på vem jag var, och vem Fredrik var. Jag tror hon pekade på mig och såg fånig ut ca 20 gånger den där kvällen, och då var det bara de gångerna jag såg det. Hur som helst så är det skönt att få höra alla glada kommentarer från folk utanför familjen, det betyder faktiskt en hel del. Var väldigt nervös innan att folk skulle ha många kommentarer pga för ung ålder m.m, men det gick bara bra det här. Det finns såklart vissa som ska sätta sig på tvären också, men det är de som inte har någon betydelse i ens liv över huvud taget.

Söndagen låg vi bara och döade hos mamma & stannade även kvar till måndagen. Hade möte hos barnmorskan nämligen, och eftersom bmw gått sönder var vi tvungna att få skjuts upp till sjukan. Där var det bara en enkel koll, och lite prat. Nästa sak i tiden blir någon gång i början av Ocktober då vi far till Bollnäs för att se kisen för första gången. Är väldigt länge kvar, men det är något jag längtar tills enormt. Är nämligen fortfarande lite overkligt det hela, så det skulle vara kul att få se vad som finns där inne och krånglar till det för mammas humör & mående : )

Som sagt blev det barnmorskan i måndags, sen for vi ut till Marma igen. Jag gick och la mig tidigt, och somnade som en stock. Ganska slut efter helgens bravader. På tisdagen (igår) vaknade jag och mådde inte Alls bra. Feber, kräkningar och inte en uns sug till mat. Men det är inte helt ovanligt efter att jag stressat i någon dag tidigare. Brukar få hög feber då en dag, sen blir det hur bra som helst dagen efter igen. Och det slog inte fel denna gång heller, för idag mår jag prima igen. Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Fredrik har fått hem en del till bilen, som förhoppningsvis fixar degen. Annars ska vi väl bara vara hemma tror jag. Handla lite och sånt där tråkigt.


Jag Vet att jag har mina brudar som vill veta allt som går att veta, så jag lägger ut lite smått och gott här i framtiden så får ni veta ungefär hur det står till i utvecklingen.
Är nu inne i vecka 10.



Nu är fostret ungefär 3 centimeter långt från hjässa till rumpa och väger mindre än 4 gram, men det har fullt upp med att sparka och svälja. Nya detaljer formas varje dag, som fingernaglar och dunigt hår.

fetal development at 10 weeksDe inre organen – lever, njurar, tarmar, hjärna och lungor – är nu formade och har börjat fungera, men huvudet är fortfarande lika stort som halva kroppslängden. Pannan är kupad och sitter högt på huvudet, men den kommer att inta sin normala position senare, så att profilen ser mer ut som en "riktig" människas.

Om du kunde titta in till bebisen denna vecka, skulle du se ryggraden avteckna sig tydligt. Ryggnerver sträcker sig ut från ryggmärgen.

Din livmoder är nu lika stor som en grapefrukt. Med hjälp av ett Doppler-stetoskop, kan du höra fostrets hjärtslag – en blivande mamma beskrev det som ljudet av pyttesmå galopperande hästar.






Kommentarer
Postat av: Matta

Vi vill veta allt ;) We löve you :D

2009-08-12 @ 14:11:00
Postat av: Ökan

Ett nytt liv har sakta börjat växa! För mig är det här väldigt spännande med mina barnmorskedrömmar!! Vi brudar finns alltid här, vare sig funderingar eller annat.

2009-08-12 @ 16:01:33
Postat av: lammet

OMGOMGOMGOMGOMGOMG!!!!!!!!!!!!!!! speachless

2009-08-12 @ 16:58:06
Postat av: Sara

"It got fingernales!"(?) haha. Ja du får ta och berätta allt för oss, vill inte missa någonting! (:

2009-08-12 @ 19:08:09
Postat av: Alex

Jag ska försöka skriva lite utan att verka tjatig. Dock kan det vara bra att berätta lite av de dåliga sidorna, med tanke på att jag inte hör av mig så mycket m.m :) Ja Sara, ÄLSKA Juno!

2009-08-13 @ 11:58:07
Postat av: Malin

Åh, myspys bäbis :) Nu längtar jag till lillkisen kommer!

2009-08-13 @ 17:16:16
URL: http://maaalinlarsson.blogg.se/
Postat av: Camilla

Nu när allt är offentligt vill jag också sätta ett grattis på pränt. Du ska veta att Din syster är den malligaste "blivande mostern" i världshistorien. Hannah o Adam ska bli faster/farbror oxå för Tomas blir pappa i januari. Många bebisar blir det. Massvis med kramar// Stolt "blivande plastmormor"

2009-08-13 @ 20:11:19
URL: http://pusspipan.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0